Voor een Rolex is altijd wel een koper te vinden ookal is hij gehavend.
In principe zijn subs, seadwellers etc gemaakt voor het zwaardere duikwerk, dus jouw zweet zouden deze ook moeten trekken.
Merken als Sinn en Damasko zijn wat minder high end maar wel gemaakt van gehard staal of met een harde coating, dus deze blijven langer mooi (echte beaters dus).
Hoi Steef,
Van harte welkom op het HF! Heel veel plezier gewenst hier!
Mooi die Ebel Discovery! Ik ben geen echte fan van het merk, maar dit specifieke model heb ik altijd erg mooi gevonden.
Er zijn best veel horloges die aan jouw voorwaarden voldoen. Er komen er hier regelmatig verschillende soorten van voorbij. Zie de verschillende reviews en ook het horlogemarkt gedeelte van het HF.
Ik heb hetzelfde probleem als jij, al mijn hele leven, dat mijn transpiratie een bepaalde zuurgraad heeft die niet samengaat met veel horloges. Lederen bandjes vallen binnen no-time uit elkaar en mooie doublé horloges zijn bij mij binnen korte tijd gewoon de goudkleur kwijt… heel lastig was dat vroeger. Nu niet meer, want ik koop gewoon goede stalen horloges. En double horloges draag ik bijna nooit (alleen in de winter en dan altijd afwisselen met stalen horloges).
Als het iets meer mag kosten, dan zou ik gewoon voor een Tudor of zelfs een Rolex gaan. Die kunnen jouw zweet echt zonder problemen aan en ook jouw wens om een horloge heel lang te behouden is bij die merken geen probleem. Het model hangt af van je smaak. Ik heb b.v. een Tudor Black Bay Heritage voor dagelijkse dingen en wissel soms af met een Rolex Datejust. Gaat perfect. Die horloges gaan de rest van je leven mee, wel een klein beetje afhankelijk van hou oud je nu bent , en mits je onderhoud pleegt wanneer het moet gebeuren.
Maar er zijn vele minder dure horloges die ook bestand zijn tegen jouw zweet. Alle bekende merken in de middenklasse maken zulke modellen.
Veel succes met zoeken en kiezen!
Welkom hier en veel plezier🖒
En…al eens aan titanium gedacht?
Erg “leuk” ( ??? misschien niet het goede woord, maar toch wel om te lezen dat) ik niet de enige ben met dit probleem. En erg herkenbaar wbt leer en double.
De Ebel 1911 Chronometer heb ik als dresswatch, en dat vind ik prima zo. De 3x per jaar dat ik die draag…
Idd, zat ook te denken aan een Tudor, of iets in die stijl.
Misschien maar eens gaan bekijken en passen.
Misschien in een winkel waar ze ook Rolex verkopen.
Het is lastig met die zuurgraad, maar na 40 jaar met klokjes in de weer te zijn heb ik er mijn weg in gevonden. Op een gegeven moment weet je wat wél en niet verstandig is om te kopen.
Ik zou je adviseren om dan bij een van de hier bekende handelaren gewoon een mooie tweedehands recente Tudor te kopen. Of direct bij een van de forumleden; er komen er best genoeg voorbij hier in het verkoopgedeelte. Dit is mijn Tudor; die bevalt me heel goed: kan een flink stootje hebben en is nog mooi ook!
Gebruikt koop je een mooie recente voor ergens tussen de 2000 en 2500 euro en mocht ie je niet bevallen kan je bij verkoop je eigen geld weer terugvangen