Ik zie het ook direct hoor, je moet wel een beetje door je ‘oogharen’ kijken.
Waar is het nu , Schagen of Alkmaar?
Geintje, die zit toch op een hoek, vlakbij de kerk?
Majetek-achtig horloge. Werd in de jaren 30-40 geproduceerd voor onder andere Tsjechische luchtmacht door Longines, Eterna en misschien nog een paar andere fabrikanten.
Zaterdag maar weer even langs .,even snuffelen
Daar kom ik nooit… Mocht je hem daar nog zien liggen dan hoor ik het graag
Of bedoelde je nou een standaard Flieger of RAF pilot uit de tweede wereldoorlog?
Want het horloge wat TS noemt lijkt een standaard cushion case a la heel veel merken inclusief poljot chronografen, met een Flieger wijzerplaat en RAF pilot wijzers.
Die Fortis is meer een standaard Flieger maar dan met sword style wijzers.
Ik bedoel dat de wijzerplaat van Fortis nog lijkt op die van TS, thats all.
Zo straf bedoelde ik het nou ook weer niet, ik bedoelde alleen maar dat het nogal generiek was. Wel met Spitfire vibes omwille van de beige lume.
Maar @Virunga, dit is wel voor het eerst dat ik een set wijzers zie waarvan ik vind dat ze te lang zijn.
Dat is ongeveer half Alkmaar…
Ik wist het even niet beter te omschrijven.
Quasi alles is toch al eens eerder gedaan op vlak van design?
Ergens is dat ook een tof spel om de raakpunten te gaan zoeken. En uiteindelijk is het het samenspel van alle elementen dat een horloge maakt, nee?
Haha, deze schraapt bijna de binnenkant inderdaad. Het horloge tikt naast dit manko meer boxes niet aan, vandaar dat ik me afvroeg of dit een hommage was.
Jammer dat veel van de horloges die erop lijken en die ik tof vind (zoals de Bulova) echt te groot zijn. Andere hebben dan niet de platte genta achtige kast.
De wijzerplaat lijkt afgeleid van de Hamilton Khaki en de 3,6 en 9 beetje B&R / Sinn stijl
Als je de kastvorm laat varen is er dit:
Smith’s PRS-48 navigator.
Die is rond, maar 36mm, 100m WR en zwaar anti-magnetisch.
Geckota doet ook nog dingen, maar die zijn weer 42mm.
Wel de kastvorm die je noemde. Dekla doet er ook eentje, maar 42mm wederom. En ook met te grote wijzers. Voor 1000 ballen.
Serica, anyone? Patrijspoort, military dial, 37,7 x 11 mm groot, 200m WR, en met bol glas.