Op zoek naar een betaalbare GMT

zag er de afgelopen weken een paar te koop worden aangeboden, op WUS stond er 1 zo even uit m’n hoofd.

Damn you…ik wil ook nog een keer op vakantie :wink:

1 like

Uhm…:thinking:

1 like

out of stock :eyeglasses:

1 like

En dit dan ; http://www.gnomonwatches.com/watches/30-atmos-black-gmt-ceramica-sel-bracelet

Foto’s geleend van het www maar is dit niet iets?
Kost € 249,- hou je 750 euro over voor nog meer moois :joy:

1 like

Aha, dan steinhart en squale

Hoe iis de vergelijking SQUALE tegebover TAG HEUER FORMULE 1 GMT

Wat zeker dan de moeite waard is, is om naar een Oris Worldtimer complicatie te kijken. Die heeft aparte knoppen om snel de tijd te verzetten en een aparte tweede klok met dag-nacht aanduiding. Zal je budget wel snel richting de 1000 rekken.

Voor de Oriënt weet ik het trouwens niet…

[quote=“ATP, post:16, topic:95471”]
de GMT onafhankelijk kunnen zetten tegenover[/quote]

Check , met de starseeker
.
.
.
Elf.

Volgens mij is deze bijna overal uitverkocht. :sweat:

Misschien ook het bekijken waard:

http://www.ablogtowatch.com/longines-conquest-gmt-watch-review/

Beetje prijzig maar dan heb je ook wat.

Grt.

Is er een connectie Shimano/Orient?

Een nep rolex:unamused:

Volgens mij is dat een vrij normale gang van zaken.

mijn duit in het zakje:

heb deze Hamilton Khaki Sub GMT geprobeerd (en is een blijvert omdat ik het een hele toffe klok vind), maar qua afleesbaarheid van de tweede tijd via de schijf niet het allerbeste. Mijn ogen zijn ook te ‘slecht’ om die tweede binnenring met wereldsteden goed te kunnen gebruiken, maar da’s detail (wel een leuk detail :-

Heb ook deze Hamilton Jazzmaster GMT geprobeerd, omdat het een HELE mooie klok is, maar ook hier vond ik achteraf de GMT tijd niet eenvoudig genoeg (instellen en aflezen), alhoewel de spielerei met die binnenring met wereldsteden wel een stuk beter gaat.

De overgebleven blijvert en mijn vaste maatje op reis is de Oris classic Worldtimer zoals ook hierboven al door hrb genoemd. Qua afleesbaarheid en eenvoud (met druk knoppen de tweede tijd voor en achteruit zetten - datum gaat automatisch mee) tot nu toe voor mij onovertroffen. Een schitterende klok waar meerdere varianten van bestaan - ook qua kleur wijzerplaat. Deze is ook kleiner (38mm?) tegenover de 42mm Hamiltons.

Alle drie overigens ook ‘ruim’ onder de 1000 Euro te vinden als je even je best doet. Maar het geeft je misschien ook een beetje een beeld van de verschillende systemen: GMT schijf, GMT wijzer, en tweede dial. Die laatste is wat mij betreft veruit het best leesbaar. Maar ieder zijn ding!

3 likes

Een van deze twee?

Nee, niet dat ik weet.
.
.
.
Elf.

Bezel is rond :slight_smile:

2 likes

Anders is draaien zo lastig.

1 like