Deze! TK: Tudor Black Bay 58 Blue (2020) full set heel klein beetje boven budget, zit je wel in een keer goed.
Meer waar voor je geld ga je niet vinden dan die Nomos, zou die gewoon bestellen als je hem mooi vindt.
En na een paar weken/maanden mij berichten om 'm aan mij over te dragen. Neem dan wel de 36,6 mm Neomatik. De gewone is te groot!
De Nomos Ahoi heb ik zelf. Dus ben ik vooringenomen.
Mooi ding. Draagt echt enorm fijn, met z’n 35,5mm. Is toch echt aanwezig op de pols. Doet het goed op Shell Cordovan leer, doet het prima op de meegeleverde canvas band. Die echt heel erg fijn is.
200m WR… Tja.
Maar goed, ik heb m’n hart eigenlijk verkocht aan high end quartz horloges. Daarvan heb ik er drie gekocht die binnen die 3000 budget vallen:
De SBGV245 GS. Mooie platte kast voor een horloge wat 200m WR is, 20.000 A/m anti-magnetisch is. Ding heeft lume, komt op een wat stugge band met helaas een vouwsluiting, dus het draagcomfort is minder dan de Nomos. Aan de andere kant is het grab ‘n’ go quartz met veel betere lume.
De SBGV239. 100m WR, en verder geen poespas. Draagt fijn op z’n stalen band, en is net zo comfortabel als de Nomos.
De Citizen Chronomaster AQ4020-54Y. Beste horloge wat ik heb. Accuraat tot 5 seconden per jaar, loopt op licht, dus 30 jaar service-vrij, met een fantastisch draagcomfort omdat het gehard titanium is. 37,5mm groot, 100m WR, krasvast.
Als ik alles weg moest doen, al m’n 25 horloges, voor één horloge zou ik de Chronomaster over houden. Hands down.
Duikhorloges zijn wat ze zijn. Die moeten in mijn optiek niet meer dan 400-1000 Euro kosten, anders mag je het geen beater meer noemen. Ik heb de groene Uemura gekocht om die jeuk te krabben, maar eerlijk gezegd zou ik naar de hele SPB serie van Seiko kijken. SPB143 en SPB147 zijn fantastisch.
Verder zijn dit toffe duikhorloges van rond de 700-1000 ballen:
Misschien dat dit lijstje je kan helpen om je wensen te fine tunen?
Ik denk dat dit ook een mooie kan zijn, uit het blauwe deel:
Als het ook een occasion mag zijn dan is de Tudor Heritage Chrono wel een mooie. Daar ben ik zelf ook al even naar aan het kijken.
Seiko New Turtle of een SKX007 zou ik doen. Dat zijn voor mij de mooiste horloges in die prijs categorie (ik houd wel van duikers)…
Een fraaie duiker heb je natuurlijk ook voor minder dan 3 mille. Maar als je je oog hebt laten vallen op genoemde Nomos, dan staat een duiker daar toch ver vanaf, zoals terecht opgemerkt door @Capibara.
Tudor en Sinn werden al genoemd, voor mij zijn de mooiste duikers een Hydroconquest (grofweg een mille) en een Aquaris (grofweg 1,5-2 mille (al is bovengenoemde Oris ook bijzonder mooi, indien het je smaak is)), maar natuurlijk heel wat anders dan die Nomos…
Daar koop je misschien 10 SKX’en voor wellicht te snel gelezen…
Je hoeft het niet uit te geven, he? De notie dat een budget per se op moet is aantrekkelijk, maar niet correct.
oris
Erg fijn horloge…
Niet echt een duiker, dus als TS toch graag een duiker wil zou ik voor een Sinn U1, Doxa of Squale gaan momenteel
Te snel gelezen inderdaad.
Dan werp ik op als suggesties; een Seamaster smpc 300, of een Speedmaster. Tudor heeft ook diverse horloges rond die prijs klasse.