Heb mij ook verdiept in deze merken hierbij spreekt seiko mij erg aan. Maar denk dat ik voor mijn eerste horloge toch wel echt voor een longines wil gaan omdat ik altijd al een emotionele waarde met dit merk heb gehad.
Klopt helemaal eigenlijk een 38 mm, cleane wijzerplaat zonder cijfers, metalen band, lume op de wijzers en plaat, en automatische zou mooi zijn maar geen pre,
Bedankt voor je bericht. Voordeel van de nieuwe modellen is natuurlijk de garantie en dat het uurwerk nieuwe is. Nadel vindt ik echter dat er niet veel keuze is voor mijn voorkeur maat 38. En dat een nieuwe horloge voor mij een andere beleving mee geeft dan een gebruikt horloge.
Bedankt voor je bericht. Ben er eigelijk wel over uit dat het me niet zou moeten tegen houden dat een horloge een quartz is als het een emotionele waarden voor je heeft. Interessant om te horen over het quartz uurwerk van de conquest modellen in 1984. Heb je misschien een link van een website waar ik hier meer info over kan vinden?
Hoi Daan,
Volgens mij waren niet alle horloges voorzien van ditzelfde kwarts uurwerk, dit waren waarschijnlijk de topmodellen en die hadden dit ook vermeld op de wijzerplaat. Hier wel een link naar het VHP uurwerk en daaronder nog informatie die je kan vinden op hun eigen site.
In de laatste link zie je ook wat hun logo eigenlijk betekent, leuk detail
Groet, Kristof
Geen dank. Longines VHP, The Citizen, Citizen 0100, Seiko HAQ, Casio Tough, Eco Drive tough, Bulova 262kHz, Junghans Mega en de ouderwetse mondaine met de twee secondenstop op 0 seconden zijn een paar van de meest onderscheidende quartz technieken die er zijn.
Een moderne Conquest VHP is zeker een mooi, courant alternatief voor je vader’s horloge: In de geest is het een directe nazaat, maar met moderner ontwerp.
Hoe dan ook wens ik je succes met je zoektocht. En als @ferry1959 zegt dat zo’n Conquest VHP een dress-horloge is, dan weet hij ook wel dat we het over een chunky sport / field watch hebben. Ze zijn tof, maar zeker niet te dressy voor de actievere jonge man.
Hahahaha… Jazeker, dat weet ik. Ik vraag me alleen af naar wat voor end-of-days actie-film dineetjes jij met zo’n dress horloge gaat. Want zeg nou zelf, met die Conquest kunt je een calatrava vergruizen terwijl je la Revolucion aan het uitvechten bent op een tropisch eiland.