Op zoek naar vintage herenhorloge- update: gevonden!

Zeker als er Vostok of Poljot op staat :grinning:

Moet zeker lukken, heb wel een en ander liggen.
Heb onder andere deze liggen, mag je zo overnemen en ligt ruim binnen budget. Vergulding is wel een beetje versleten op de randen van de kast, maar uurwerk is geheel in orde en wijzerplaat is in mooie staat. Daarnaast volledig gereviseerd, geen bonnetje maar vraag maar aan Geert, als ik zeg dat het gereviseerd is is het goed(heb Geert ook getraind :wink: )
Is afgeregeld en loopt netjes voor een vintage.

[URL=http://s1241.photobucket.com/user/KoenWatches20/media/6473C040-C805-4C00-8D05-58D04BF8AC50_zpsiuttjjes.jpg.html][/URL]

Heb je ook foto’s? Nieuwsgierig :blush:

Nog niet, zit momenteel bij onze eigenste Freddy.
Moest ik nu eens dat illustere Trustlevel 3 krijgen zou ik mijn horloges ook hier te koop kunnen zetten :wink:

2 likes

Ja hoor moet mogelijk zijn. En in alle eerlijkheid zijn oude Certina van eenzelfde kwaliteit van Omega.

Eterna, Roamer e.d. moeten ook tussen de mogelijkheden behoren.

Certina’s vind ik toch wel erg interessant. Net als Roamer en Pontiac. Wat fijn, al die reacties hier. Kan ik tenminste echt wat mee!

Mooi, @Koen! Ik twijfel of verguld echt helemaal zijn smaak is, maar vind hem zelf wel aantrekkelijk. Mag ik vragen aan wat voor bedrag ik dan moet denken?

Tijd voor een update: De keuze is gevallen op een prachtige Tissot Seastar uit 1968 (via @gschoots). Ik ben er erg blij mee, manlief hopelijk ook :wink: Dank voor al het meedenken en voor jullie waardevolle tips!

1 like

Simpele Geneve moet toch zeker wel kunnen voor €250 naar mijn mening.

1 like

250 voor een Geneve in goede staat/geserviced lijkt me aan de krappe kant. Grote kans dat je uitkomt bij een Frankenwatch of iets met een gerefinishede wijzerplaat voor die prijs. Of je moet veel mazzel hebben.

Ik denk dat je in de ballpark zit, maar ze zijn de laatste tijd toch ook wel gestegen. Ik denk dat je er nu wel 50 tot 100 bij moet optellen. Natuurlijk zal het nog best mogelijk zijn met wat geduld.

Als ik een Geneve verkoop op Catawiki of Ebay doen ze meestal rond de €250 en dan zijn het 100% originele horloges en goed lopend. Vandaar dat ik mij verbaas over dat anderen dat heel goedkoop vinden voor een Geneve.

Ik zie ze op Marktplaats e.d. gaan voor rond de 350-400. Een jaar of drie geleden had je ze voor zo’n 200. Onlangs zelf een gekocht voor 450 (inclusief service). Misschien toch Ebay maar eens in de gaten blijven houden als het klopt wat je zegt.

Klopt wat je zegt hoor. Ik volg enorm veel Omega’s om te zien of er iets voor me bijzit. Vooral het laatste jaar zitten Omega’s behoorlijk in de lift en Geneves ook. 300-350 euro is echt niet meer bijzonder voor een Geneve.
100% origineel en in een nette en goedlopende staat dan natuurlijk.

1 like

Het viel mij op toen ik een horloge ‘nogmaals’ wilde kopen dat ik eerder had. Een geneve op RVS band. Had een blauwe, jaar of 2 geleden voor zo’n 200 Euro. Een maand of twee geleden kwam ik dezelfde tegen, maar dan met witte plaat, was toch twee keer zo duur… Zie ook Vintage Omega Geneve

Vraag me wel af waar die toename in vraag vandaan komt; misschien komen de kleinere modellen zo langzaamaan weer wat meer in trek?

Ik denk dat het komt omdat de Seamasters, Connies en dergelijke enorm in prijs stijgen en misschien onbereikbaar worden. Dan gaat men op zoek in een segment lager en zal de vraag stijgen en dus de prijzen ook.

Ik merk inderdaad wel wat ze in de lift zijn maar ik vind €250 nog steeds knap geld voor een Geneve of Omega zonder modelnaam. Daar kocht ik voorheen Seamasters voor maar dat kan je tegenwoordig inderdaad wel vergeten.

Ik heb er nog een paar liggen dus ben benieuwd wat ze gaan opbrengen als ik ze te koop aanbied.

Daarover gesproken… Twee jaar geleden ook een gold-plated Connie ‘Pie Pan’ met dauphinewijzers voor 425 gekocht op MP. Met een prachtige 564 er in. Daar vind je ze ook niet meer voor…

Uhhh nee, er staat een vergelijkbaar model op Catawiki nu. Ik dacht dat de biedingen al naar 850 waren opgelopen nu.

Dat was deze…

Inmiddels ook alweer geflipt. :stuck_out_tongue:

1 like