Opa’s horloge

Mijn broertje kwam met dit horloge op de proppen welke hij jaren geleden, bij het overlijden van mijn opa bij het opruimen als herinnering meegenomen heeft.
Tot zijn verrassing begon het opeens weer te lopen :smile:. Iemand een idee wat het is?

3 likes

Een Pontiac, waarschijnlijk was jij zelf ook al zover :stuck_out_tongue_winking_eye:
Veel verder kom ik ook niet, denk een handwinder maar daar geef ik ook geen garantie op :grin:

1 like

Hier een vergelijkbaar gevonden exemplaar, misschien het nalezen waard; Pontiac Memomatic

1 like

Het is zowaar een automaatje. Ging spontaan weer lopen! En dat Pontiac klopt :wink:

1 like

Ben blij dat ik geen garantie heb gegeven :blush:
Wel een mooie horloge met historie, wees er zuinig op.

1 like

Een leuke Pontiac, wees er zuinig op. Service beurtje zou ik zeker overwegen. :ok_hand::+1:

1 like

Zal een ETA-werkje in zitten. Zijn behoorlijk degelijk.

Wie begint er over Wim van Est? Ik deze keer even niet. :wink:

6 likes

Dan doe ik het wel. :grin:

“Mijn hart stond stil maar mijn Pontiac liep nog”
zei Wim nadat hij in de gele trui in 1953 in de Tour een ravijn inreed. Blijft een mooie anekdote.

3 likes

“ik viel twintig meter diep, mijn hart stond stil maar mijn Pontiac liep!”

Leuk ding, zou hem een service-beurt (laten) geven en met trots dragen!

3 likes

Zat volgens mij een FE (France Ebauches) uurwerk in.

1 like

Bedankt voor de reacties. Als ik op Pontiac zoek valt er inderdaad op het forum nog best wat te vinden.
Helaas heb ik hem achter moeten laten zodat hij weer in de keukenlade zijn tijd kan doorbrengen tussen het bestek.
Het is natuurlijk geen Applewatch :wink::smirk:

Toch een leuk horloge om weer tiptop in orde te zetten…

Even polishen, nieuw glaasje en een onderhoudsbeurt. Dan kan ie nog jaren om de pols.

1 like

Het is een Frans uurwerk? Volgens mij stond er Swiss Made op…

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Swiss_made#:~:text=Swiss%20made%20is%20a%20label,or%20the%20geographic%20Swiss%20region.

Weer wat geleerd. Hoewel dit wel weer een teleurstellende nieuwe werkelijkheid voor mij is, toch bedankt.

1 like

Nederlands merk, Frans uurwerk, assemblage in Zwitserland. Heel werelds hoor. :wink: FE zal in Besancon gezeten hebben.

1 like