Openen Omega De Ville dames quartz horloge

Hallo,

De batterij van het horloge van mijn vrouw is leeg en ze heeft mij gevraagd om het te vervangen.

Weet iemand hoe ik het horloge open krijg? Ik heb geen inkeping gevonden om 'm open de wippen, en gezien de brushing op de case back precies vertikaal is, heb ik de kans op een schroef deksel ook laag ingeschat. Zie ook de foto’s:

Experimenteren doe ik liever niet met dit horloge, dus het zou fijn zijn als er iemand is die precies weet hoe het open gaat.

Alvast bedankt!

1 like

@PeterLC kom er maar in! Die heeft het een paar uur geleden met mijn gouden Omega De Ville Quartz (herenhorloge) gedaan.

2 likes

Zomaar een vraag hoeveel mm is het horloge ?


Inkeping met een mesje open wippen

2 likes

Ongeveer 20mm

:flushed:
Daar lijkt inderdaad iets te zitten. Met het blote oog nagenoeg niet te zien. Maar het is wel heel erg minimaal. Ik krijg er geen vat op met een vinger nagel. Is zo’n inkeping echt zo klein?

De reden dat ik nog een keer navraag is dat ik niet graag een mes op de verkeerde plaats zou zetten.

Dat is de inkeping waar je het mesje moet zetten.

1 like

HEEL voorzichtig, je maakt zomaar een flinke kras.

Beter een speciale tool gebruiken waarmee uitschieten bijna niet kan. Deze net nog gebruikt, zie Engel’s post.

3 likes

Gelukt! Dankjewel!

Alleen het is blijkbaar geen case back. De hele module komt eruit…

@PeterLC @Floris155 Is verder gaan aan te raden voor een sterveling zonder ervaring en gereedschap?

1 like

Poeh. Dat zou ik op de werkbank moeten bekijken hier, geen idee op die foto. Ik vermoed dat het uurwerk friction-fit in de behuizing zit, maar zonder gereedschap, loupe en getrainde vingers weet ik niet of het heel verstandig is verder te gaan. Je moet echt weten waar je moet “wrikken” hier.

2 likes

Dan druk ik 'm weer dicht. Het zweet stond al op mijn voorhoofd van de eerste stap :sweat_smile:

Bedankt voor het meedenken!

1 like

Zoek even hier, niet bij Japie’s Batterijen Kraam op de markt laten doen.

:slight_smile:

3 likes

Ik pak morgen de telefoon. Wederom bedankt voor de tip!

1 like