Opheffingsuitverkoop juwelier Ten Boom in Haarlem

Klopt.

Om tegenwoordig te overleven moet of denken aan schaalvergroting, en dan verkoop je veel voor weinig, of je moet de niche in, maar dan heb je per definitie een kleine doelgroep, die echter vaak wel normale prijzen wil betalen.
Wij zelf zijn de niche ingegaan en verkopen ieder jaar meer. Gelukkig zijn de maatschappelijke ontwikkelingen (obesitas) ons goed gezind.

2 likes

Ten Boom zit op een soort punt waar twee straten in een hoek van zeg 30 graden
bij elkaar komen.
Er recht tegenover kan men de legendarische Hema worst kopen :blush:

Volgens mij heb je de verkeerde juwelier voor ogen nu? Recht tegenover de HEMA zit toch een andere?

2 likes

Klopt. Daar zit Driessen.

Tegenover Ten Boom zit de Nespresso winkel. De laatste keer dat ik daar was verkochten ze nog geen Hema worst.

3 likes

Sakkerloot!!
Ik ben helemaal in de war hahaha.
Maar boven die zaak tegenover de Hema werden
in de oorlog ook mensen verborgen.
Die konden door een klein kijkgaatje in het dak zo in de burelen
van de SS kijken, deze waren ook in de nacht verlicht.
Later werd het een politiebureau en nog later kwamen er appartementen in.
Hierom heb ik mij vergist denk ik.
Tsjonge! :grin:

2 likes

Nog twee weken dan stoppen ze echt. Dus je kunt nu nog voor het laatst langskomen!

Dat heb ik net toevallig ook gedaan. Heb net een leuk horloge gescoord met een klassiek ontwerp voor een mooie prijs. Vandaag mijn vertrouwde Invicta om met dit mooie weer!

Pictures or it didn’t happen :sunglasses:

1 like

Je bedoelt toch een foto wat ik nu om heb?

8 weken voor 31 december 2018 zouden ze nog 8 weken door gaan.

Volgens mij is dit de derde stuiptrekking en wordt ieder beetje omzet gebruikt om de luifel opnieuw te bedrukken.

1 like

Nee welke je net bij Ten Boom hebt gehaald!

Inderdaad aardige mensen maar met de kennis en kunde weet ik het zonet nog niet, ik ben wel door ze doorverwezen naar Kleeman die trouwens ook bijna zijn deuren sluit helaas…

Wat bedoel je met kennis en kunde?

Dat ze volgens mij geen reparatie uitvoeren?

Zonde van deze zaak en geschiedenis. Laatst een mooie documantaire gezien over het huis ten boom. Dit huis bestaat uit verschillende lagen/levels zodat je niet zag dat er nog een kamer verstopt zat.

Geen ervaring in de winkel zelf ga hem wel missen in haarlem!

Dat doen ze idd niet

Is dit nog ergens te zien?

Hierbij

7 likes

https://www.corrietenboom.com/nl/home

Daar de virtuele tour doen :+1:
In die tour kun je doorklikken naar een doorsnede van het huis en zien waar die kamer zit.

1 like