Opmerking van de week

Vriending laatst:“Kijk jij nou óp, of steeds alleen maar náár je horloge?”

(betrapt) :+

Deze vraag komt in de boeken!

Max Kool Schreef:

Vriending laatst:“Kijk jij nou óp, of steeds
alleen maar náár je horloge?”

(betrapt) :+

Ik wilde een paar jaar terug een paar hele goedkope automaatjes om er eens aan te sleutelen. Heb mijn zusje tijdens haar uitwisseling in China op jacht gestuurd naar een paar cheap-ass automaatjes uit marktkraampjes.

Thuis van te voren uitgelegd hoe ze een automaatje kan herkennen. Makkelijkst is als ie een glazen achterkantje heeft, want dan zie je de rotor. Als ie een gesloten achterkant heeft, dan hoor je bij het heen en weer schudden de rotor draaien/schommelen/bewegen. Dus geen quartz, want daar zit een batterijtje in.
So far so good.

Dus zij vraagt bij zo een kraampje aan de man dat ze een paar goedkope automaatjes zocht. Zonder batterijtje enzo. Die man laat een paar klokjes zien. 1 had een transparante achterkant. Yep een automaat. En die andere 2 hadden een dichte kast. Zij dus de klokjes bij haar oor houden en schudden.

“Maar meneer, ik hoor de rotor niet. Is dit wel een automaat?” De man kijkt haar glimlachend aan en knikt. :slight_smile:

Thuis open gemaakt… en waar ik al voor vreesde kwam uit. Er zaten gewoon batterijtjes in. Op 1 van de wijzerplaten stond zelfs in het groot Quartz opgeprint…>X

We hebben wel flink lol gehad. Die dingen kostten ook niks. Zij dacht nog wel een goeie deal gesloten te hebben voor die paar euros. Content dat haar missie geslaagd was, verliet ze na de koop met haar vriendinnen lachend 't kraampje.

Ik denk alleen dat die marktkramer en zijn collega’s daarna nog harder zaten te :D:D:D…