Deze komt bij Strapcode vandaan.
Wat een plaatje
Dankjewel! Hij loopt ontzettend strak ook: in 3 dagen + 7 seconden en omdat ik een klein kompas heb, zag ik dat hij af-fabriek (of onderweg langs scanapparatuur bij de posterijen of zo) licht gemagnetiseerd was. Het kompas sloeg bijna een half kwadrant uit namelijk.
Dit is verholpen met een speciaal demagnetiseerapparaat (leuk woord) en nu ga ik eens kijken of ik nog strakkere waardes kan aflezen de komende dagen.
Gr Hans
Top smal second Hans.
Ja hè? Ik vind dat ook. Gelukkig wordt de 6 niet afgesneden omdat 'ie lekker hoog zit, een gevolg van een iets te klein uurwerk in deze relatief grote kast, maar in dit geval dus geweldig.
Zo’n afgesneden 6 is zo jammer …
Hou jij standaard een kompas naast je horloges? Wel handig
Soms wel wanneer ik merk dat een mechanisch horloge (veel) te snel loopt. Het kompas slaat dan uiteraard uit. Na demagnetiseren niet meer. Er zit zelfs lume op
Het kompas is er in 3 kleuren en kost €1 minder dan een Big Mac met een kleine cola.
Maar wel heel gebruikelijk bij vintage, op zich ook logisch gezien de kleinere maten. Ik zie liever een aangesneden 6 dan onnodige of veel te kleine datum…
Dat ben ik helemaal met je eens, als er dan toch gekozen moet worden tussen twee kwaden!
Prachtige plaat! Wat is het typenummer van dit model?
Eens even kijken Tempus Fugit.
FEV0U003DH
Bij die Black Friday acties ook deze Japanse Flieger gekocht. De ORIENT Sport FUNG2001B0 SP Flight. Met het ‘eigen’ Seiko HT711 quartz uurwerk, kast van 42mm en lugs van 22mm. De metalen bracelet ongebruikt vervangen door een zwarte leren Geckota Four Oaks Vintage band.
Heel tof. Welk exemplaar is dit?
Dank u!
Het gaat hier om type FEV0V004SH.
Dit model met blauwe wijzerplaat is ook heel gaaf!