Orient only (Deel 1)

Mijn NA en eerste Orient ook nog maar even hier posten:

14 likes

Zoveel mogelijk groene Tristars?

15 likes

Ik kreeg een melding

15 likes

Ook groen. :slight_smile:

10 likes

Wat een prachtige horloges allemaal op dit topic. Ik ben op zoek naar een horloge waar je veilig mee het water op en in kunt en heb wat vragen. Als nieuw lid op dit forum durf ik ze wel te stellen met het risico dat ik word afgeschoten :wink:
Ik zie hele mooie foto’s, maar mijn vraag is eigenlijk of Orient ook goede horloges maakt? Hoe verhouden ze zich tot de concurrenten van Seiko en Citizen in dezelfde prijsklasse? Ik vind ze namelijk erg goedkoop……
En wat is het verschil tussen een Mako III en een Ray II? En tenslotte nog een algemene vraag. Ik zie behoorlijk prijsverschil tussen modellen met saphire glas en met ‘mineraal’ glas. Wat adviseren jullie.
Blij met elk advies, alvast bedankt!

Jazeker!

Verwacht natuurlijk geen haute horlogerie maar gedegen spul en waar Seiko in de kwaliteitscontrole nog wel eens een steekje laat vallen heb ik dat met Orient nog nooit meegemaakt.

3 likes

Bovengemiddeld goed, altijd uitmuntend afgesteld af fabriek, kwalitatief overstijgen ze hun prijskaartje met een factor 2. De teller staat nu op 10 stuks… :roll_eyes:

Kwestie van smaak, kwalitatief geen verschil.

Saffier is krasvast, mineraal kan krassen oplopen. Al mijn Orients hebben mineraalglas en nog steeds geen krasjes, maar ik loop er dan ook niet mee langs een granolwand te schuren.

2 likes

Orient SD :muscle:

11 likes

Denk dat dit de top is wat Oriënt ooit gemaakt heeft, is zeker te vergelijken met de Seiko marinemaster kwalitatief een van de beste duikers :+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Hij is zeker heel mooi.alleen jammer dat hij niet op tijd loopt.
Daarom heb ik hem weggegaan!
De MM heb ik wel die loopt wel op tijd!

1 like

Heb er maar 3 en het zijn geen horloges van tig K, maar prima horloges :wink:

O ja, en ik weet op welke dag ik in 2030 jarig ben, heel handig om te weten :joy:

11 likes

Ik heb de witte de zwarte en de sla23, ik kan zeggen dat deze alle 3 goed op tijd lopen en dat het allemaal heel capabele duikers zijn, voor de prijs moet de sla ook beter zijn, hij kost het dubbele.:grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

prachtige exemplaren

1 like

Crosspost, juiste uitrusting✔️

11 likes

NA: Orient Kamasu Red RA-AA0003R19B
Raak niet uitgekeken naar die geweldige rode wijzerplaat :heart_eyes:

14 likes

Volledig mee eens, vooral in de sun-shine. :+1:

8 likes

Gave combi met die band!

1 like

Dik hoor. Ik vind deze IRL plaatjes mooier dan de internet voorbeelden.

1 like

Thanks, ik blijf spammen :wink:

Dank Rick, vind ik ook

6 likes