Orient only (Deel 1)

Nog nooit problemen gehad, maar alles kan stuk - zelfs een Orient. De Weisz Group is de officiële importeur; die kunnen je in voorkomende gevallen vast verder helpen.

afbeelding

4 likes

Heel tof, waar kom deze vandaan? :grin:

Het is de Orient 2EV03001D. DateJust hommage (duh). Wordt niet meer gemaakt en je ziet ze tweedehands bijna nooit. Via eBay kun je wel verschillende goudkleurige versies nog kopen, maar trek de knip maar open.

2 likes

Dit is een iets ander model maar met een wat acceptabelere prijs.

1 like

Even crossposten maar.

5 likes

juist, :ok_hand:
deze komt ook van deze site, en ben er best tevreden over :smiley:

3 likes

:star_struck: Wow! Welk model is dit?

1 like

Ik moest de loep er even bij pakken…

4 likes

Yellow Mako.

9 likes

Ik heb waarschijnlijk ook onderdelen nodig. Laat even hier weten of je bent geslaagd in je zoektocht naar Orient-onderdelen?! Alvast hartelijk dank daarvoor!

1 like

Voorlopig nog niets kunnen vinden behalve de importeur zoals is aangegeven voor garantie etc.

1 like

Op de website van de importeur kun je wel op een dealer bij jou in de buurt zoeken. Alleen weet ik niet of een dealer onderdelen zal verkopen aan je.

Voor zo ver mijn horlogemaker kon vertellen een tijd geleden is Orient erg lastig met losse onderdelen leveren, althans direct via hen zelf.
Moet dus al geluk hebben en iets op ebay vinden of dergelijke sites. Maar als particulier zijnde is het niet mogelijk om onderdelen bij hun te bestellen.

2 likes

In principe maakt het mij ook niet uit. Ik hoef niet perse zelf de onderdelen te hebben maar zou wel fijn zijn dat een dealer wel op een snelle manier aan evt vervangende onderdeeltjes kan komen natuurlijk. En ik vraag me af of dealers van orient deze toegang wel hebben bij orient.

Good 2 know, thx!

20 likes

:heart_eyes: Zoooo… mooi!

1 like

Persoonlijk vind ik duikers op staal mooier

Hoe bevalt hij? Heeft de wijzerplaat een sunburst-effect?

1 like

Draag hem minder dan ik zou willen… Krijgt wat concurrentie van de Sarb017 en een hoop ander spul in de collectie haha! Maar hij is in t echt heel gaaf. Niet echt sunburst, maar ik zou het eerder ‘piano lak zwart’ noemen :wink:

1 like