Deze al een aantal jaar in bezit.
Ik vindt hem prachtig. 
Vraagje:
Kent iemand een database met alle Orient automaten die ooit geproduceerd zijn met informatie wanneer zij op de markt zijn gekomen en tot wanneer zij zijn geproduceerd? En met andere interessante info, zoals het type uurwerk, etc. In ieder geval de Orients die in de afgelopen 2 decennia zijn gemaakt.
Ben reuze benieuwd, ik vrees van niet overigens. Orient is wat dat betreft veel lastiger na te gaan dan Seiko.
Als voorbeeld; het enige boekwerk dat er bij mijn weten bestaat over het merk is enkel in het Japans
Hoe is eigenlijk de ontspiegeling van het glas? Veel last van reflecties? Ik neem aan, van niet. Op de foto lijkt het namelijk wel zeer ok.
Hmmmmmmm. Even wennen.
Had zo snel niet iets anders, en de standaard band ben ik niet echt weg van. Nog wel wat nato bandjes maar die staan niet bij het oranje. 
Ik krijg altijd zo’n “Casio”-gevoel bij dat soort bandjes. Wel bijzonder praktisch als je gaat doen waar deze Orients voor gemaakt zijn.
Mocht je daar vanaf willen PB maar, ik zoek er nog één namelijk.
Even cross topic met de foto in mijn welkomstopic hier:
Ik moet nog wel even wat doen aan mijn skills voor het maken van foto’s 
Was ik me ook al aan het bedenken 
Mijn Mako I beater ziet er dan nog erg fris uit…
Eindelijk maar eens deze beauty op foto vastgelegd. Wat een heerlijk horloge is het.
Hij is alleen erg lastig op foto vast te leggen met een simpele smartphonecamera. De champagne dial komt hier op de foto niet zo goed tot z’n recht en de wijzers veranderen voortdurend van intensiteit van zeer donkerblauw tot fel blauw zoals op de foto.
Champagne? Die van mij is gewoon “wit”.
Enige nadeel is het mineraalglas, verder idd echt een beauty.
De mijne is zeker niet wit. Misschien off-white, maar eerder richting champagne-kleurig. Dat de wijzerplaat niet wit is, wordt trouwens ook bevestigd door Mark’s video van LongIslandWatch.com. Wornandwound.com heeft het trouwens over ’Silver sunburst’. Misschien is dat wel de beste benaming en wordt het champagne-effect veroorzaakt door de omgeving.
Ik zou een iets kleinere nemen