Orient only (Deel 1)

Vandaag is mijn rode kamasu aangekomen. Eerste indruk heel goed. Op foto’s en filmpjes stoorde de inkepingen van de bezel mij. In het echt stoort het helemaal niet.

Ik zag in veel reviews klachten over de kroon. Op het eerste zicht dacht ik oh dat valt goed mee. Toen wou ik hem op de juiste tijd zetten …

Morgen een nieuwe poging :sweat_smile: zat dat bij iedereen zo vast?

1 like

Die rode is tof hè! :ok_hand:

Het is een schroefkroon. Dus eerst losmaken. (Met je vinger erachter en dan naar boven bewegen)
Dus tegen de klok indraaien.

Als hij los is kun je hem opwinden of de kroon helemaal uittrekken voor tijd instellen of half voor dag/datum.

Veel plezier met deze mooie Orient :wink::+1:

Ik kon het weer niet laten :blush:

Vanmiddag deze besteld

9 likes

Leuke Orient Job! :+1:

Ben ook nog altijd op zoek naar een Japans dagvenster., maar moeilijk te vinden.

Heanig an ! :wink:

1 like

De band is prachtig!

1 like

Op de rode Kamasu bedoel je ?

Op de groene

1 like

Die is ook heel fijn idd :grinning_face_with_smiling_eyes:

NA:

14 likes

Thanks!!

Wil alleen de band nog vervangen, draag zelf vaak leer of tropic.

Nu nog uitvogelen hoe :sweat_smile:

1 like

Mooi hoor! Ik heb dezelfde gisteren besteld maar zal nog een paar weken duren eer hij er is.

Wat is je indruk van het horloge ?
De kalender, van welk tot welk jaar is die?

:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

8 likes

4 likes

Horloge draagt top, de wijzerplaat is erg mooi en de kalenderfunctie werkt prima! Volgens mij loopt de kalender tot en met 2024, handleiding is wel even nodig met op tijd zetten maar is maar één keer nodig. :sweat_smile:

1 like

12 likes

De kleur is top! Niet te opvallend maar ook niet te subtiel.

Dat het een schroefkroon is, had ik gelukkig wel door. De kroon zat muurvast de dag erna toch los gekregen. Gaat nu ook gewoon soepel.

15 likes

Blijft heerlijk!

13 likes

Curved endlinks besteld bij Geckota voor de beads of rice band.
Mooi resultaat imho.

22 likes

En ook de rode Kamasu op een Bor met curved endlinks.

17 likes