Orient only (Deel 1)

5 likes

Dat is wel heel cool, op zo’n BoR band :ok_hand:

Thanks.
Ik zag er een foto van op het internet en was gelijk om.
Tot ik zag wat die banden kosten :grinning_face_with_smiling_eyes:
Eerst één besteld met rechte endlinks, dat stond al mooi en later een tweede voor mijn andere Kamasu besteld en gelijk twee setjes curved endlinks.
Die moet je wel even passend buigen met een tangetje maar dan sluiten ze ook echt wel lekker aan. :ok_hand:
De investering dubbel en dwars waard.

1 like

Gezien, bedankt.
Maar met metalen band is een must!

1 like

Ha, heel gaaf. Je moest er dus nog wel een beetje werk voor doen om ze echt passend te maken. Maar wel cool, en de moeite waard dus.

Tsja, ik ben een beetje aan het twijfelen omdat ik hem ergens ook nog wel wat te groot voor m’n pols vind. Misschien mis ik ook wel gewoon een stalen band, dat maakt het plaatje toch wat meer compleet. Zal mij er eens in verdiepen, thanks :+1:

1 like

Graag attendeer ik dit gezelschap op mijn Orient Sun & Moon die in het blauwe gedeelte staat:

5 likes

Ik had dat ook heel vaak met mijn 16,5 polsjes.
Op leer nato of rubber oogde het allemaal wat te groot en zat het nooit mooi op de pols.
Sinds ik mijn horloges op staal draag ( geen horloges groter dan 42mm en 47 lug to lug )
heb ik dat niet meer.
Nu is de uitdaging alleen om banden te vinden die ik ver genoeg kan inkorten :wink:

1 like

Mee eens :+1:
Die zou ik er after market bij zoeken.
Originele stalen band is op zich prima hoor maar vind zelf de clasp niet echt geweldig.

Snap ik, alleen vind ik een aftermarket banden nooit echt mooi aansluiten.
In ieder geval minder mooi dan een originele.

Tijdje terug stond er 1 te koop zonder doos, spijt dat ik die niet gekocht heb maarja.

1 like

Ja dat is altijd wel een dingetje, of je komt al bij de duurdere banden uit die speciaal voor het horloge gemaakt zijn, die van strapcode bijvoorbeeld.
En niet elk horloge staat even mooi met een band met rechte endlinks.
Wat een rot hobby hè :wink:

Hahaha.

Tja.

Rechte endlinks vind ik persoonlijk helemaal niks.

We wachten geduldig.

De Orient daydate is al helemaal onmogelijk, laten we hopen een blauwe Kamasu niet!

1 like

Mag hier nu ook eindelijk een Orient posten mijn nieuwe NA. Zeer blij mee.

15 likes

Schitterend!

Heb even getwijfeld toen ik de advertentie zag staan.
Supergaaf horloge maar ik zoek iets op stalen band!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Bedankt heb gelijk gereageerd toen ik hem zag staan. Was al lang naar dit model op zoek en is moeilijk te vinden in Nederland.

Ikzelf ben niet heel enthousiast over de stalen banden van Orient, al draag ik m wel xD. Misschien dat je sowieso de band wil vervangen, wellicht met iets van Strapcode (hebben stalen opties). Ik wou het gewoon even melden dat er dus nog alternatieven zijn :slight_smile:

1 like

Ha Robin,

Dank voor je bericht.

Ja de stalen banden zijn niet alles bij Orient.
Ik heb al van andere merken stalen banden geprobeerd maar die sloten toch nooit echt mooi aan, of de band was een andere kleur dan de kast.
Daarom hou ik het qua stalen band graag toch origineel.

11 likes

11 likes

Mooie bids of Rice. :+1:

1 like

Veel plezier er mee Arnold. Je hebt hem trouwens van mij gekocht via MP. Stalen band is inmiddels verzonden per brievenbus pakketje, dus die zal je de komende dagen wel zien verschijnen. Veel plezier er mee.

1 like