Orient only (Deel 2)

Mooi dat je er zo blij mee bent!

1 like

13 likes

11 likes

12 likes

Deze is echt prachtig.

1 like

Absoluut, en op foto’s niet echt te vangen.

Nog even een scherpere foto met gewone camera voor de details, zie de wijzerplaat, wat bij dragen nagenoeg niet zichtbaar is.

Wat het licht al niet doet. :heart_eyes:

11 likes

Dat ziet er idd gaaf uit Jaco :ok_hand:

1 like

Kan je niet aan mispakken :+1:

1 like

Hier heb je hem prachtig op de plaat :ok_hand:

1 like

Kleurtje vandaag

10 likes

Mooi hoor. :+1:

10 likes

9 likes

Hierbij mijn recent aangekochte nieuwe aanwinst. Een Orient Star standard date. Type nummer RK-AU0006S. Ik ben er erg blij mee.
Op de één of andere manier blijf ik bij het merk Orient en Orient Star hangen. Ontzettend veel en zeer nette horloges voor een mooie prijs.

Voorlopig is dat voor mij de sport; een horloge op de kop tikken die qua kwaliteit en afwerking zich naar mijn mening kan meten met de duurdere bekendere en zwitserse merken.
Als je googled op waar worden goede horloges gemaakt dan komt ie bij mij met Zwitserland en Japan. Duitsland wordt ook wat genoemd.

Daarbij komt dat ik het zeer gaaf vind dat een machanisch horloge gaat leven wanneer je die weer om doet. Het hartje gaat weer kloppen zeg maar. En dan het ritueeltje van weer precies op tijd en datum zetten, en dan een paar dagen later kijken hoe nauwkeurig die ook al weer loopt. Na een paar dagen mooi oppoetsen, in de horlogesdoos terug, en een andere kiezen. Ja :wink: ik heb er meer dan één inmiddels, maar dat is vast herkenbaar.

Ok, terug naar dit horloge, nou had ik ook zeer het geluk dat ik afgelopen februari(pff net vóór de oorlog nog) vanwege een vakantie trip samen met mijn zoon naar Japan, deze witte Orient Star zelf mee mocht nemen vanuit Japan terug naar Nederland. Dus ook nog een mooi verhaal erbij. Dat maakt dat dit horloge zomaar niet de deur uit gaat!

13 likes

Mooi horloge hoor! :wink: :ok_hand: Oriënt (star) is een mooi merk, ik heb er ook twee van.

1 like

Ziet er heel mooi uit, staat op m’n lijst.
Twijfel tussen twee kleuren :thinking:

1 like

13 likes

Mooie Bambino, zeer netjes. :+1:

1 like

7 likes