Orient only

Gisteren deze binnen gekregen.
's Avonds natuurlijk even gedragen

7 likes

Ja, ik ben er ook wel blij mee :slight_smile:. Ik vind het naast mooi ook kwalitatief dik in orde. In de eerste plaats is een horloge voor mij iets om te weten hoelaat het is, en dat doet deze heel goed. Loop 5 seconden per dag voor.

Mijn enige andere Orient, Mako II, doet het nog beter: 3 seconden achter per dag.

Met dat soort afwijkingen kan ik perfect leven :slight_smile:

1 like

Nice one! Zondag eentje in real life gezien. Zwaar onder de indruk. Youtube en pics doen geen recht aan deze, die moet je zien :muscle::eyes:

3 likes

Hoi,
Klopt deze moet je in real life zien, doet niet onder voor de seiko mm300, en is verreweg de beste Oriënt, maar helaas ook de duurste.:joy:

3 likes

De groene Kamasu vandaag.

15 likes


Orient Neptune

14 likes

Jawel, alles netjes opgelost met de verkoper en dan nu toch mijn groene Kamasu binnen!

12 likes

nieuwe foto van het kwartet :smiley:

14 likes

De Seeker

8 likes

De stalen band vind ik matig, maar wat een mooi ding!

Deze laatste is van het web

13 likes

Alle 4 heel mooi Ludo. De Orient Star de absolute nr 1.

En alle 4 keurig op tijd :+1:

1 like

Vind deze combi erg goed gelukt. En jullie?

17 likes

Echt een leuk ding.:+1:
Nadeel - als met bijna alle chrono’s - de wijzers zijn zo slecht zichtbaar in één oogopslag.

Op die manier heb ik er eigenlijk nooit naar gekeken maar nu je het zo omschrijft :thinking:

1 like

Supergaaf zo.

Al geef ik de voorkeur aan de stalen band!

1 like

Past er heel goed bij!
Mooie combi

1 like

Nog een nadeel, wanneer gebruik je nu een chrono? Het ziet er prachtig uit maar ik vind het niet zo functioneel. Maar goed, over smaak valt niet te twisten!
Ik vind de combi met de racing strap en een witte dial wel erg mooi!

1 like

Chrono’s vind ik visueel ook vaak heel aantrekkelijk maar in de praktijk bekoren ze me niet zo HELAAS want er is zo veel moois :grinning_face_with_smiling_eyes:

Echt goed gelukt! De standaard stalen banden bevallen mij niet zo en ik vind dat in het algemeen de banden die erop passen wat te breed. Maar bij leer lijkt die grote lug-to-lug weg te vallen.

1 like

Goede morgen, ik ben sinds een paar weken lid en bezit diverse horloges, waaronder Seiko, Tag Heur, Oris, Longines en sinds kort een Orient Kamasu 3.
De kwaliteit voor de prijs vind ik echt super. Naar aanleiding van foto’s op het internet een Strapcode Jubilee band gekcht in de US. Na veel gedoe (heb niet de juiste tools) de band er op gezet. Dit heeft me nog blijer gemaakt !

3 likes