Orient only

Ik heb je een pb gestuurd.:blush:

16 likes

13 likes

5 likes

Kwam op IG deze foto tegen van de ra-ak0302b10a:

Erg mooi, totdat ik de twee schroeven aan beide zijden van de moon phase zag. Waarom zitten die er? Jammer zeg… iemand hier in het echt ervaring met dit model?

1 like

Hoi, nieuw hier op het forum. Bij deze mijn eerste post.
Mijn (veel gedragen) Orient Rally. Momenteel wacht ik op mijn 3e (!) bandje. 2 stuks versleten… ze zijn mooi, handige vlindersluiting, maar niet zo duurzaam helaas…

5 likes

ja, dat is wel spijtig
het had een zeer mooi horloge kunnen zijn naar mijn mening :ok_hand:

1 like

Als ik mij niet vergis is dit ook geen echte moonphase, maar een dag-nacht aanduiding. (1 omwenteling/24u)

2 likes

@Pieter73 heeft gelijk, Orient maakt geen maanfase horloges. Het is een zon en maan horloge. Staat ook op de wijzerplaat.

1 like

Ik denk dat deze het nest mag verlaten

11 likes

Wat zonde. Dat is een mooi horloge.

Kopen? :wink:

Het is zeker een mooi horloge maar met een uitgebreide collectie moet ik soms keuzes maken. En aangezien deze niet de draagtijd krijgt die ie verdient… Voordeel voor de koper is dat ie in zeer goede staat is.

1 like

Mooi is hij zeker en je weet je verkoop argumenten mooi te brengen :grin:
Welk model is het ? Wie weet past hij wel om mijn pols :wink:

SDJ00002W0, alweer geruime tijd uit productie

Al gevonden op youtube, 50 mm lug to lug is te groot voor mijn 16,5 polsjes. :slightly_frowning_face:

Sorry, en nee, ik zou 'm ook niet aanraden voor deze polsmaat. Zit je zo ergens rond de 18 cm dan zit je met deze goed.

1 like

Nee, te groot voor mijn pols. :grin:

Heeft iemand ooit eraan gedacht om kunstmatig patina toe te brengen op de loom van een Orient Diver? Ikzelf heb in mijn hoofd dat het heel vet zou staan bij mijn Ray 2, maar het principe van patina is natuurlijk anders en daarom vind ik het wellicht een beetje pretentieus om te gaan doen. Meningen?

1 like

buiten dat jij het mss leuk zou vinden zie ik hier het nut niet van in :thinking:

1 like

Het heeft inderdaad geen nut, puur esthetisch.

1 like