Oris aquis

Dankjewel !
Yep, allemaal zelf gemaakt. Meeste zelfs met de telefoon :blush:
Vind hem heerlijk om te fotograferen.

2 likes

Ik heb een tijd een Aquis gehad, zeer stevig horloge en liep perfect. Helaas weer verkocht omdat ik hem toch wat te dik vindt persoonlijk.
Als het je ding is, weet ik zeker dat je verkocht bent na een keer passen! Zit ook erg comfortabel.

2 likes

Nee, anders had je er wel 4 gehad, of 5 :stuck_out_tongue_winking_eye:

Euuhh, dit is erg subjectief.
Ik ben namelijk van mening dat, mede gezien de lompe kast en band, dat het horloge te groot is voor een “kleine” (lees 17 cm) pols.

Ik ben nu precies een week de trotse eigenaar van een Aquis. Ik heb gekozen voor de blauwe sunburst op staal in de 39,5 mm versie. Een geweldig horloge die bij geen enkele outfit misstaat. Ik heb ook de 43 mm versie overwogen en die kon ik gezien mijn normale formaat pols van 17cm best hebben maar ik vond de 39,5 mm een meer klassieke maat hebben. De blauwe sunburst plaat heeft veel diepte en heeft telkens verschillende kleuren. Ook de combinatie van het gepolijste en geborstelde staal speelt met het licht. De kwaliteit/ afwerking van het horloge is geweldig en hij loopt als een zonnetje (na een week slechts +1 seconde). Weten jullie of Oris het Sellita uurwerk reguleert? Hij draagt heerlijk op staal maar door alle goede verhalen over het rubber ga ik die binnenkort ook halen.

Naast het model spreekt Oris mij ook aan als merk. Zij zijn één van de weinige zelfstandige Zwitserse horlogemakers, hebben een lange historie en hebben een aantal belangrijke ontwikkelingen gedaan. Ook hun slogan “Real watches for real people” spreekt mij aan.

Hier een aantal foto’s, excuus voor de slechte kwaliteit. Ik zal binnenkort betere foto’s maken (hopelijk net zo goed als die van @Myrrhman)

9 likes

Dat is uiteindelijk de reden geweest dat ik verder ben gaan zoeken naar mijn nieuwe horloge. prachtige horloges blijf ik het echter vinden!

1 like

Vind ik eigenlijk een pluspunt.
Dat eigen gezicht.

Voor banden swappers is hij niet ideaal.

Gelukkig houd ik alles op bracelet :blush:

Yes !! :heart_eyes:

Verder sluit ik me bij jouw verhaal aan. ORIS is een prachtig merk in mijn ogen.
Nog altijd dank aan @royke74 voor het overdragen van het virus, tijdens het kopje koffie bij het ophalen van de Seiko SBDC051 :blush:

Thanks Roy ! :+1::grin:

2 likes

Kan een heel verhaal typen.

Maar doen ik niet, gewoon een geweldig horloge is het.
Afwerking en draagcomfort staan erg hoog op de ladder.

Absolute aanrader.
Wel kopen met staal en rubber om af te kunne wisselen.
Lederen band wil ik nog graag een keertje erbij voor de heb.



5 likes

De 39.5 mm lijkt me wel wat. Ben wel eens benieuwd hoe die valt.

@Drebin heb jij die al eens omgehad?

Ik vond m wat ielig.

Nope, maar als de kast ook platter is (weet ik even niet meer) dan zou hij theoretisch interessant zijn.

Ik heb hem wel eens gezien in een etalage, gek genoeg gaf het horloge toch een ander gevoel. Minder dan de originele bedoel ik dan.

2 likes

Een Aquis staat zeer hoog op het verlanglijstje, prachtig gewoon.
Als ik nu eens kap met steeds wat anders te kopen en leren dat je ook eens wat moet verkopen dan kom ik er wel… :confounded::confounded::confounded:

1 like

Hmm, het zal even duren eer de 39.5 een beetje schappelijk 2e hands zal worden aangeboden. Het is het proberen waard.

Tnx.

1 like

Het is toch allemaal erg persoonlijk @Flipperkast.
Wat de een klein vindt dragen vindt de ander wat aan de grote kant.
Ik vind het (persoonlijk :wink: ) heerlijk om oversized horloges te dragen. Maar als je bijvoorbeeld veel vintage draagt dan is iets boven de 40mm al snel groot voor je.

1 like

Volledig eens.

1 like

Heb 2 grails die ik ooit nog wil kopen 1 is de Black bay en de ander de Aquis
De Aquis is natuurlijk bereikbaarder, maar de Tudor staat eigenlijk op #1
Dus wat komt er in de toekomst en dus ook gelijk een vraag…
Wat zouden jullie doen over een half jaar een Aquis of doorsparen voor een BB.
Is die Tudor zijn dubbele prijs echt waard 2e hands zijn deze zo rond de 2k te vinden en een Aquis rond de €800 op rubber

Is jouw rubberen band zwart of blauw? Hoeveel kost deze los?

Blauw.

Geen idee qua prijs eigenlijk .
Fewoon erbih gedaan.

Google helpt je vast een endje op weg.

Het ligt er aan waar je het meest mee hebt. Ik heb persoonlijk meer met Oris dan Tudor. Ik zou dus eerder voor de Aquis kiezen. Voor sommige misschien een vreemde keus…
Ik ben het met Oris als merk volledig met @JSeiko eens:

Chapeau :ok_hand:t2: ik had het niet beter kunnen verwoorden.

3 likes