ORIS Artelier Classic Date FAKE?

Rotor deed me initieel ook twijfelen, maar ik zie geen verschillen met een origineel.

1 like

@OrisBoutiqueAmsterdam Maarten?

1 like

Komt de tekst ‘all stainless steel’ vaker voor op een verguld horloge?

Edit: ja dus

afbeelding
afbeelding

2 likes

Ik begrijp de twijfel wel, maar zou niet zonder meer durven zeggen dat het niet in de haak is. Oris maakte in de jaren '90 duidelijk minder mooi afgewerkte horloges dan nu. Lastig.

1 like

Dank allen tot zover. Op een veiling site voor 370 af kunnen tikken. Seller heeft 95% van 50 comments (er zit altijd een zeurpiet tussen). Heb nog niet betaald vandaar. Heb ook al een mail naar Oris gestuurd. Vind het een prachtig exemplaar, zou zonde zijn als ie fake is. Maar heb ooit al een een imitatie big crown gekocht. Vandaar

Is dat hetzelfde horloge? Heb je ook een dial shot?

Voilà.

1 like

Deze Oris is een originele. Althans ik heb hem zelf ook gehad, wel wel de oude rotor nog.
Band en sluiting komen overeen en ik zie niks geks.

De database op ‘my Oris’ gaat niet zover terug. Je kunt eventueel een mail sturen naar:

serialnumber@oris.ch

2 likes

Thanks! Geef de burger wat meer moed.

@flowert Goeie!. Heb de beelden bekeken en zie geen verschil.

@royke74 ik ga ze mailen. Had al op de site gekeken en kon idd niet vinden. Tnx

2 likes

Weet iemand ook waar ik het een goeie servicebeurt zou kunnen laten geven? Via ORIS kost dat tussen de 400 en 500 euro.

Volgnes mij is de Oris caliber 633 een Eta 2824(-2)

Na wat gegoogle.

Dat is zo’n workhorse movement, dat zou elke horlogemaker moeten kunnen servicen.

1 like

Die wijzers :scream::scream::scream:

Horloge lijkt ok!

1 like

Die lijken wel relumed he :stuck_out_tongue: . Wat een kleur.

2 likes

Gents, Net ook een mailtje van Harry Tromp (Oris Amsterdam) binnen gekregen;
" Het horloge ziet er vooralsnog goed uit. Het model komt ongeveer uit het jaar 2000."
Dank voor de expertise!

2 likes

Zat nog even wat na te googelen en ik kom volgens mij exact dezelfde horloge tegen op een buitenlandse veilingsite. Serienummer op de casback is hetzelfde en dito verkoper. Maak mij nu zorgen over de doos. Heb begrepen dat de doos met een graphic erop niet echt is. Terechte zorgen? Of heb ik last van eindeweeksparanoïde??

Nog even de link:

Kan natuurlijk zijn dat desbetreffende horloge niet verkocht is opnieuw is aangeboden…

Zoveel is zeker.
Of een Griekse flipperaar dus :sweat_smile:

1 like

Of een Griekse flipperaar dus

Dan was het een ORESTIS geweest

3 likes

aan de reacties tot nu toe te zien maak ik me duidelijk te veel zorgen :wink:

1 like