Antwoorden zijn hierboven al gegeven; wel een mooie Oris, zelfs met schade
Mijn polis dekt ook al mijn spullen die ik zelf kapot maak binnenshuis, zeker een telefoontje naar je verzekeraar waard.
Niks meer aan te doen. Uit coulance wil ik je er nog 100,- voor geven. Zo ben ik
Maken we er 50 van?
Ben ooit eens uitgegleden in de badkamer en met m’n horloge tegen de douchewand geklapt. Glaasje stuk en een gat in de douchewand… Is allemaal door de inboedelverzekering vergoed.
Jazeker. Kosten zijn laag en vrijwel altijd gedekt. Wel even opletten op het woordje “bijna” ofwel de kleine lettertjes. Sommige verzekeraars vergoeden enkel wanneer de schade het gebruik belemmerd (band gebroken, glas stuk of uurwerk beschadigd etc) en niet -plotseling- een klein krasje of butsje(s). En hou er rekening mee dat iedere schade centraal geregistreerd wordt, 50 euro of 5000 euro…
Dat wordt de hamer erbij pakken.
Is dat erg?
Zeer vervelend maar je komt goed weg dat er alleen wat schade op het glas is.
Dat is simpel en vrij goedkoop te vervangen.
Ik zou het plekje laten zitten als herinneren hoeveel geluk je hebt gehad! Vorige maand nog een Corum hier gehad die was met zijn kroon op de badkamer vloer geland. Opwindas zat in de platine geramd. Dat was een hele dure val…
Overigens glaasje laten vervangen is de wereld niet. Omdat het safier is is het kostbaarder dan gewoon mineraal of plexi. Arbeidsuren zijn ook niet veel.
Succes en heel veel plezier met het horloge gewenst.
Gr
Men
iedereen schrijft dat het ‘niet zo duur zal zijn’. Maar heeft iemand ook een bedrag? Ik ben benieuwd, omdat ik wel eens heb gebeld naar juweliers met dezelfde vraag en het was altijd een vaag verhaal (weten we niet precies, moeten we opsturen, waterdicht maken, blablabla) nog nooit heb ik een bedrag te horen gekregen. En ja, als ik niet weet wat het gaat kosten, ga ik hem niet opsturen.
Forumleden die een prijs van een paar tientjes roepen voor een origineel Oris saffier glas geloof ik niet.
Een gebold saffier glas zal zeker € 50,- kosten en dan komen de portokosten voor het bestellen van het glas en pakking er nog bij. Dit is ook € 15,- exclusief BTW ( wordt vanuit het buitenland gestuurd omdat in Nederland de importeur niets wil leveren )
Dan de montage en waterdicht testen en porto retour naar de klant. Dus op € 100 plus kom je zeker uit. En ga ervan uit dat het uurwerk verder goed loopt
Soms wel, inderdaad. Toen ik moest aangeven wáár m’n auto precies stond toen de raam werd ingetikt en m’n spullen gestolen, dacht ik er héél eventjes over na om ‘in mijn woonkamer’ op te schrijven.