ORIS only - deel 2

15 likes

Mijn Oris Big Crown uit de jaren '90 vandaag; nog vóór het rode rotor tijdperk. 36 Mm, ETA uurwerk en acrylglaasje… heerlijk! :blush:

21 likes

6 likes

nog steeds een van de mooiste :ok_hand:t5:, en zijn jongere broertje :point_down:t5:

Mooi hoor, zo op die band. Sowieso een prachtig model, pure klassieker.
Jaren 40:


jaren 80 :
image

12 likes

Inderdaad zijn ze zeer mooi; vooral ook die oudere die jij laat zien.:slightly_smiling_face::ok_hand:

1 like

17 likes

Breaky-break

6 likes


:thinking: soort herhaling van gisteren. Bovenste foto is wel mooi trouwens :hugs:

13 likes

Thuis van het werk. Snel van horloge wisselen.

9 likes

17 likes

11 likes

Een vraagje aan de Oris liefhebbers :

Waarom kom je de BC3 Advanced Day Date hier nooit tegen. Ook vorige week in de Oris Boutique in Amsterdam lag hij niet.
Ik moet toegeven dat ik hem ook niet heb, maar hij is zeker mooi. De dag/datum vind ik goed gedaan.
Waarschijnlijk komt hij pas op de vierde plaats na een 65, Big Crown en Aquis.

2 likes

Ik heb hem even gehad. Ik vond hem redelijk saai en daarbij erg groot dragen. De lug to lug is 52mm en dan is hij ook van alle kanten vrij dik.

2 likes

Dat is erg lang. Ik was in de veronderstelling dat dit veel minder was.

1 like

11 likes

Helemaal mee eens, zo in balans zie je het zelden. De maten zijn vrij fors maar ik vind dit model wel prima in balans. Zou zeker niet misstaan als je de polsmaat ervoor hebt.

Een van mijn eerste ‘serieuze’ horloges was de 36mm-variant van deze. Vond ik toch wel een serieus gaaf horloge. :+1:t2:

EDIT: plaatje erbij:

6 likes

Even bij de Boutique langs geweest.
De foto’s doen hem geen recht hoor

12 likes

Wel een gaaf ding om te zien zo. Zou je zeggen dat hij zijn prijs waard is? Ik zou wel een beetje moeite hebben met het feit dat het boord van mijn overhemd groen uit kan slaan tijdens het dragen van dit horloge.

Het is de prijs waard vind ik omdat Oris behoorlijk was speciaal voor dit model heeft gemaakt. Band, achterkant, plaat en wijzers…
Ik ben helaas niet zo can het brons, als het maar de originele kleur zou houden… dan wel

1 like