ORIS only - deel 2

!

13 likes

Per ongeluk mijn omega erop gezet. Ik weet niet hoe ik die eraf haal.

Gelukt bedankt

Zit al een poosje met excact die uitvoering in mijn kop. Spaar eigenlijk voor een Tudor maar deze laat me niet los. Hij roept: koop mij maar! :joy:
Dat zou dan de tweede Oris worden naast mijn groene “Hulk” Aquis.
Wat denken jullie er van? Doen?

7 likes

Ik kan alleen maar zeggen doen !

Ik heb trouwens de zilveren versie.
Maar irl is ie nog veel mooier dan op alle plaatjes.
Het is echt een prachtig horloge, met een heel heel mooi design.
Ik ben er echt super blij mee.

13 likes

Die naast je Hulk Aquis gaat een mooi duo vormen :+1:

1 like

Als je echte hulk polsen hebt zeker :wink: mooi horloge. Flinke maat , dat wel :muscle:

1 like

Nog teveel…Oris zou imo onder de pakweg 3k moeten blijven.

Ahh… je zegt dus dat Oris geen paradepaardjes als deze mag maken :thinking:

1 like

Nee hoor dat zeg ik helemaal niet. Graag zelfs. Alleen ik denk dat ieder in zijn segment moet blijven willen ze de horloges ook daadwerkelijk verkopen. Voor 3-3,5 zou ik dit kopen. Helaas is de maat te groot voor mij. 5k vind ik meer bijv. Omega en Breitling terrein. Niet voor niets dat ie nu al onder list wordt aangeboden terwijl die schijnbaar nog niet eens op de markt is. Helaas wordt er toch erg veel naar retentiewaarde gekeken. Hoe hoger het prijskaartje, hoe meer concurrentie.

Edit: listprijs is trouwens €6900, hetzelfde als een Rolex DJ41 met gladde bezel…

Ahh ok… vind ik ook namelijk.

Ik ook. Maar ik begrijp ook dat zoiets onmogelijk gemaakt kan worden voor deze prijzen. Overigens zitten ze al jaren met bepaalde modellen boven de 3-3,5. Ik heb zelf de Pro Pilot cal111 gehad. Die was rond de 5k list dus ergens snap ik deze prijs wel van de Pro Pilot X. Helaas staat Oris bekend dat ze de diverse modellen bij de gemiddelde AD wel tegen 15/20% korting aangeboden worden. Ik houd daar zelf ook rekening me bij aanschaf moet ik bekennen :wink:

Dat is appels met peren vergelijken :wink:

1 like

Had laatst ook een titanium paradepaardje gemaakt voor zo’n 50k, dus een keer iets geks maken met dito prijskaartje gebeurt vaker. Dat er 1000 van gemaakt zijn verbaasde me wel enigszins.

Doel je op die Omega AT? Want dat vind ik absurd…prachtig hoor maar titanium in een model dat al reeds bestaat? :man_facepalming:

Het ging mij in dit geval om wat iemand in de meeste gevallen liever zou kopen voor dat geld. Een waardevast, tijdloos en klassiek model dat veel mensen trekt. Zowel merkbeleving als model of iets nieuws dat zeker niet voor iedere smaak is.

1 like

Tuurlijk is dat zo… neemt niet weg dat t stoer is dat ze het wel gewoon doen een ‘out of the box’ model lanceren.

Idd … mij ook. Dat komt de prijs blijkbaar niet ten goede voor de diverse boutiques :confused:

Zeker! Ik hoop ook dat verschillende merken dat (blijven) doen. Kosten zijn daarin altijd een belangrijk gegeven. TAG Heuer maakt een Tourbillon voor €15k, FC maakt een Perpetual voor €8k maar het moet wel verkopen. Wie maakt de minute repeater betaalbaar?

1 like

Zeker doen @Alletijd het is een mooie combi een Aquis en een PP in de verzameling :wink:

wie heeft dat nou nog niet :face_with_hand_over_mouth:

En die Tudor die komt heus nog wel…

9 likes

Geef mij dan maar een Pro Pilot X, dat is veel meer horloge. Daar zullen alleen niet veel mensen het mee eens zijn omdat op de één Oris, en op de ander Rolex staat.

Zo laait er al snel weer een discussie op over merkbeleving en ‘wat is beter’ etc. Veel mensen zouden zonder kennis van het product en met hun ogen dicht een Rolex verkiezen boven een Oris wanneer ze hetzelfde geprijsd zouden zijn.

Voor mij staat wel vast dat de PPX tenminste een heel groot deel van zijn waarde kan verantwoorden in hetgeen wordt geboden, maar dat is natuurlijk een mening en een gevoel.

Uiteindelijk ben ik het wel met je eens dat Oris zich het beste kan richten op zijn huidige prijssegment, maar dat staat wel los van dit flagshipmodel en dat weten ze denk ik zelf ook wel. Daarnaast ligt er misschien wel een mooie toekomst in het verschiet voor Oris als zij zo doorgaan.

Tot slot komt het erop neer dat ik er geen zak verstand van heb maar dat het gewoon draait om gevoel. Daar gaat het uiteindelijk om toch?! :grin:

7 likes

hier is de kudde gevoelig voor idd.

Jammer.

Als op de nieuwe Oris Rolex had gestaan en hij koste 2x zoveel was het per direct een lange wachtlijst.

2 likes

Hear hear .