Laatste tijd weer verdiept in de cal. 400 en ik zie het helemaal zitten. Vandaag die duiker en ben enorm benieuwd waar ze 'm verder in gaan stoppen.
Een Aquis met cal. 400 én golfjes op de wijzerplaat. Please!
Die interne bezel beweegt door aan de ‘gewone’ bezel te draaien. Leuk systeempje!
Heb die toevallig ook gehad.
Laat ik hem hier ook maar posten dan

Die nieuwe cotton versies zijn wel mooi zeg, kleuren wel een beetje soft maar ben benieuwd hoe ze er in het echt uit zien!
Zou er nog wat komen van Oris of blijft het hierbij? Wat bronzen kleurtjes erbij voor de 65 in brons, een zoveelste Aquis editie en een ondraagbaar grote AquisPro van 49,5mm…
Of ben ik te veeleisend?
Perfectie !
Aquis chrono. Wat wil je nog meer !
Ik snap de positie van de aquis pro tov de prodiver niet echt.
Ligt het aan mij of is het gewoon een prodiver maar dan nu met de naam aquis pro?
Stoppen ze nu met de prodiver lijn?
Maar naar mijn mening wel met de mooiste band die van de nieuwere modellen zijn net wat slanker .
Absoluut. Breder, zwaarder, en ook net iets hoekiger
Mooi horloge. Ook de achterkant vind ik erg mooi.
Plaatje van zijn grote broer.
Ik zou ze wel eens naast elkaar willen zien.
Het lijkt erop dat ze die onder de Aquis vlag gaan zetten inderdaad. Waarom dat nodig is, is weer wat anders. Zo moeilijk zit de diver lijn nu ook niet ineen bij Oris… integendeel, alles onder Aquis vind ik minder overzichtelijk eerlijk gezegd
Wat me trouwens opvalt aan de Dat Watt, het ontbreken van de quick release wisselbare bandaansluiting.
Helaas is m’n Oris Complication die ik vorig jaar in juli nieuw bij de Oris dealer heb gekocht voor de tweede keer dit jaar terug naar Oris Service Nederland.
Het horloge bleef stil staan en zou service hebben gehad. Eind februari kon ik het horloge weer bij de dealer ophalen, toen ik later goed keek zag ik dat er enkele kleine beschadigingen aan de achterkant te zien waren en een krasje in de rode rotor.
Vorige week bleef het horloge opnieuw stil staan, waarna ik het weer terug heb gebracht, ook zal er dan naar de beschadigingen worden gekeken. Jammer, maar gelukkig zit er nog meer dan twee jaar garantie op.
Tjonge dat is pech.
Hopelijk lossen ze het goed op en is hij snel weer terug.
Dank je wel Robin, dit zijn altijd de minst leuke dingen van onze hobby.
Dat is erg slordig krassen tijdens een reparatie.
Hopelijk lossen ze het nu goed op.
Dat vind ik ook, eigenlijk verbaasde het mij, waarschijnlijk was het werkblad in de horlogemakerij niet goed schoon. Op mijn overige nieuw aangeschafte horloges is aan de achterkant geen enkel krasje te zien.
Wat ik wel vaak heb/zie is dat een stalen band het achterdeksel krast. Maar goed, die van jou zit zo te zien niet op stalen band. En achterdeksel is een, maar op de rotor vind ik echt niet kunnen.