Gefeliciteerd. Prachtige kleur wijzerplaat , en ik vind die strap er echt bij passen
Dat is ook een topper. Zit vaak om de pols ook bij mij.
Dankje!
Niet alleen het kleur en de gradient, maar ook de korrelige afwerking is iets aparts. Heel mooi
Dankje! Nu zijn we met 2
Fijne zomerse aanwinst Jasper! Veel plezier ermee.
Dankje een beetje kleur voor de zomer inderdaad!
Ik ga donderdag eens een fotoshoot houden denk ik, het is een leuke set.
Ik vraag me trouwens wel af, hoe mooi ik de Cal400-modellen ook vind, gaat Oris op termijn van de Sellita’s af? Oris positioneert zich nu in de markt zoals Omega er rond 2008 bij stond, althans zo zie ik het. Vind ik niet negatief, maar ergens hoop ik toch wel dat ze de ‘basic’ ones wel houden. Maar als je bijvoorbeeld de SW200 Aquis naast de 400 Aquis legt, zie je amper verschil.
Kwestie van tijd denk ik. Oris plaatst zichzelf met een in-house cal in een ander segment. Nu vind ik de cal 400 modellen goed aan de prijs maar over, zeg, 5 jaar zullen deze prijzen voor een Oris ingesleten zijn omdat de vergelijking met de Selitta modellen dan niet meer gemaakt kan worden. Hierbij wel de aanname dat Selitta inderdaad langzaam plaats moet maken.
Oris biedt mijn inziens voldoende historie/kwaliteit/onderscheiding om de prijs van de cal400’s te rechtvaardigen. Het zal even wennen zijn denk ik. Net als de prijzen van Speedy’s etc.
Met de introductie van hun nieuw ontwikkelde inhouse caliber gaf Oris aan dat zij parallel modellen blijven voeren met Sellita uurwerk om een breed aanbod aan de markt te kunnen blijven garanderen. Ik kan me een scenario voorstellen waarbij zij afstappen van hun strategie, maar ik denk dat dit onwaarschijnlijk is.
Eens.
Wel wat hoog omnimpulsief aan te schaffen.
Daarnaast vind ik de prijzen zoals ze nu zijn heel eerlijk aanvoelen…
De “nieuwe” prijzen geven mij dat gevoel wel een stuk minder.
Ze zijn het wel waard hoor, echt wel.
Maar wel serieus geld.
Natuurlijk zijn de huidige prijzen leuker
Vind de prijs van het nieuwe uurwerk wel begrijpelijk ,maar hoop echt dat Oris ook gewoon het Sellita uurwerk blijf gebruiken in hun modellen.
Het is anders echt serieus veel geld en dat maakt mijn favoriete merk een stuk minder toegankelijk voor mij.
Ik koop liever een inhouse 400 met de nieuwe bandwissel mogelijkheid ed, dan de oude Aquis.
Ik denk dat ik de groene 41,5 400 ook ga bestellen. Dus euh…
Oris Clean Ocean limited. 39,5mm op staal met een wijzerplaat die lijkt op de zee qua kleuren. Ene keer is het bijna zwart, dan weer diep blauw en in de zon aqua heel mooi vind ik. Uurwerk standaard selita 733. 43 uur gangreserve en waterdicht tot 300m
Probeer het soms te volgen echter is mijn kennis gewoon niet groot genoeg. Grootste verschil met het uurwerk is dus dat het door Oris zelf is gemaakt bij de nieuwere modellen en bij de vorige door Sellita? klopt dat?
Ja, daarbij ook dat de Sellita een gangsreserve heeft van +/- 38 uur en die van Oris heeft 120 uur.
Tevens hebben de 400-versies een makkelijk afneembare stalen band d.m.v. een handig kliksysteem.
Bedankt Erwin,
Altijd handig om wat te leren over het Merk.
hahahahah nee hoor ik geniet van foto’s dus pak mijn rust en geniet even van de prachtige Aquis.
zit je alleen in de UK dat je een uur achter loop?