ORIS Only - deel 3

Bico is te koop. Voor een veel lagere prijs dan nieuw. Dus waarom doorsparen als deze nu wellicht binnen handbereik is?

Oris Diver 65 - bicolor !
Bieden

Het is mijn oude, nu bij onze Luuk @Number4, die hem hier niet te koop kan zetten omdat hij het maximum van 24 advertenties heeft bereikt.

4 likes

Is dit de 36mm? Heb die net op zicht besteld omdat ik niet weet hoe die op mijn pols zal uitvallen. Wel een gaaf horloge zeg!

Dit is de 42mm

Wauw wat een kans !
Thanks, waardeer ik zeer…
Maar, ik moet nog ff sparen en ben er nog niet 100% over uit welke het gaat worden.
Einde van dit jaar heb ik het financieel op orde en ga ik de knoop doorhakken!

Hopelijk is de optie er dan nog.

2 likes

Ik weet zeker dat Luuk hem dan verkocht heeft. Jammer, want deze komen heel weinig voorbij.

2 likes

Nou, het resultaat van de gangreserve…

Inderdaad precies 5 dagen. (en 1 minuut! :joy:)
Mooi, dan kan ik 'm weer gaan dragen. :sunglasses:

12 likes

Ah top zeg! En een fijne geruststelling.

1 like

Titanium BC3 air racing GMT. Limited.

Al bijna 10 jaar mijn daily, de zoektocht naar een vervanger blijft behoorlijk lastig…

3 likes

Jup! Goed om te weten dus, dat als je er 1 koopt, dan moet je hem ook fanatiek dragen om aan die gangreserve te komen.

Het zou kunnen dat ik hem in (relatief) korte tijd weer ga flippen. De box zit te vol & na de recente incomings weet ik het allemaal niet zo goed wat ik nou wel & niet wil houden. Maar ik doe het effe blurren want ik wil nog geen PB’s! :rofl:

1 like

Haha, ik ken de voorspelbaarheid van flippergedrag hoor. Totaal geen verassing :grimacing::grin:

1 like

Ja, het is meer dat ik een ā€˜klein beetje’ baal van mijn impulsen.
Alsof het niks is elke keer… :grimacing:

Het is gewoon ā€˜niet zo nodig’. Al is het wel leuk. Maar flipperen blijft vooral leuk als het 1 in 1 uit is.
En niet elke dag maar kopen kopen kopen. :sweat_smile:

1 like

Heel goed, milde acceptatie door reflectie op je eigen gedrag.
Volgende keer realiseer je misschien beter je eigen wens.

Het is zoooo herkenbaar overigens. En ik ben blij dat ik de afgelopen week mezelf heb kunnen beheersen om niet het brandende geld meteen uit te geven aan een horloge dat ik niet heel graag wilde hebben. En nu heb ik deze

Ik heb me echt even moeten beheersen hiervoor.

15 likes

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Een 65 staat hoog op het lijstje en moet hem nog eens passen. Ben benieuwd naar hoe een 36mm zou vallen, vind de datum op 3 net iets mooier dan de datum op 6 zoals bij de 40mm.

Het is bij mij meer dat ik de basis eigenlijk nu vrij vast heb… Maar de hobby ook niet zomaar laat schieten. Ik heb het vrij lang vol gehouden, maar de laatste weken is weer idioot & niet nodig.

Als mijn Zenith nou zou verkopen, voelt het alweer anders omdat er dan toch 6K budget vrij komt. Maar ja, feitelijk heb ik die 6K alweer uitgegeven, dus zou ik de Zenith dit keer op de rekening laten staan. Denk ik. :rofl: :innocent:

1 like

Ik post wel een foto als die binnen is. Ik heb smalle polsen en vond de 40 net wat groot. Het had wel gekund overigens. Heb ook een skx013 en houd gewoon net iets meer van wat kleinere horloges. Ik houd je op de hoogte!

Ik heb nooit over een 36mm nagedacht eigenlijk. 40 stond mij prima met 17 a 17,5cm polsomtrek. Wat is jouw polsomtrek als ik vragen mag?

Edit: even van insta getrokken. Niet my piece of cake denk.

5 likes

40mm is the one to pick. Duiker mag best een beetje wristpresence hebben
Hier de mijne, 40mm met een polsomvang van 16,5-17

14 likes

Ja ik houd gewoon van wat kleinere horloges. Heb ook omtrek van 17-17,5 cm. Heb de 40mm gepast en vond die net iets aan de grote kant.

4 likes

Ben ook wel gewend aan een vintage omega speedmaster uit de jaren ā€˜50 moet ik zeggen. Mijn andere horloge is een skx013, dan lijkt alles al snel groot :joy:

Dit formaat kan prima, staat goed mijn inziens