ORIS Only - deel 3

16 likes

Ik kreeg dit ooit een te keertje te horen over de 65: ’ mooi zeg, precies een Breitling’ .

:neutral_face: euh. Nee hoor.

:slightly_smiling_face: Oh nou ja, ik dacht het. Heb er ook geen verstand van.

2 likes

26 likes

Goede foto! Laat het horloge in al z’n schoonheid zien! :ok_hand:
Meeste plaatjes van de chronoris roepen meer een “meh” gevoel bij me op. Deze niet!

2 likes


9 likes

Dat had ik ook, ook de foto’s van Oris zelf zijn niet veel goeds.
Zag hem in het echt en wauw. KOPEN.

Dank.

2 likes

Ik ben benieuwd! :grin:

2 likes

En eens geen 65, maar een Pointer Date! Ik ben ook benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben :smiley:

Heb eigenlijk wel zin in een nieuwe Oris… :innocent:

2 likes

Gaat die 65 er dan uit :smirk:

1 like

Heb je het over mijn Deauville? Die is 2 weken geleden er al uit gegaan :smiley:

1 like

Huh?? Dan heb ik iets gemist :frowning::sweat_smile:

1 like

Haha ja ik heb wat geruimd in de horlogedoos: 3 in de verkoop en alle 3 binnen het uur weg :see_no_evil: leve HF!

Zo kunnen we weer uitkijken naar wat nieuws he!

1 like

Zo! Dat heb je goed gedaan! Dan ga ik maar weer door met de zoektocht. Komt er wel weer een Oris??

1 like

Excuseer voor de gemiste opportuniteit! Maar het model had al wat draagsporen, er passeert vast wel eentje die in nog betere staat is :slight_smile:

Ik blijf een zwak hebben voor Oris :slight_smile: maar op de een of andere manier heb ik nog geen blijver gevonden. Het zwakke punt voor mij is’t Selitta uurwerk met die wiebelkronen en beperkte reserve. Ik knap er altijd wat op af. Maar daar is de prijs ook naar natuurlijk. Ofwel een cal 400 in een Big Crown model :thinking: :grinning:

2 likes

Geen reden om excuses te maken, komt vast nog wel een nieuwe kans.
Ik moet zeggen dat mijn 65 een behoorlijke ‘stevige’ kroon heeft, gelukkig. Zo’n nieuwe aquis met het nieuwe uurwerk is heel tof.

1 like

Jasper bedoeld dat als je de kroon in stand “wijzer verzet” hebt staan de kroon niet echt solid is. Dat is inderdaad een dingetje bij de 65. Ik stoor me er niet aan want mijn horloges liggen in de winder , dan heb je de kroon niet vaak ‘nodig’ :smiley:

3 likes

Dat had ik al begrepen. De mijne heeft een redelijk stabiele kroon in die stand. Maar al zou die meer wiebelen dan zou ik mij daar denk ik niet aan storen.

1 like

Klopt inderdaad en ik heb dikwijls het gevoel dat ik de kroon eens in mijn handen ga hebben :see_no_evil: terwijl met andere uurwerken (bv ook Tudor 2824) heb ik dat niet. Maar nog nooit problemen gehad ermee wel, is puur gevoelsmatig :blush:

2 likes

Ja ja, daar is ie dan Oris 65 bico…
HF bedankt.
@RobinH bedankt voor de tip !
@Number4 :+1:t2:

26 likes

Leuk, geweldig!
Ik vond dit echt een superleuk horloge. En het deed mij pijn toen ik hem verkocht. Mooi dat hij nog binnen het forum is.

En de tag van Luuk is @Number4 :slightly_smiling_face:

2 likes