Kan niet achterblijven vandaag
Gefeliciteerd! Daar ga je veel van genieten😍
Hij is echt waanzinnig mooi
Blijf ernaar kijken.
Kan ik me voorstellen, vooral in de zon is hij waanzinnig
Twijfels!
Die heb ik.
Ik heb een prachtige Aquis Date met blauwe wijzerplaat, maar dan ook écht een mooie wijzerplaat.
En toch twijfel ik.
De 43,5 is vrij groot, is 41mm mooier? Of valt het uiteindelijk toch wel mee, een duiker mag groot.
ik vind ondertussen een stalen band toch mooier als de huidige rubberen, maar de zwarte wijzerplaat versie vind ik eigenlijk ook erg mooi. Een Steinhart duiker staat op de lijst van nieuw aan te schaffen, maar dat is voor “erbij” en zeker niet “ter vervanging!”, een zwarte duiker erbij maakt deze blauwe dan weer perfect. Maar als ik investeer in de stalen band, ga ik dan liever toch niet voor de 41mm!?
Jammer dat de 41mm bij aanschaf niet ten gehore kwam, als die al bestond, enfin, dat was toen…
Oplossing: misschien wachten tot de juwelier eindelijk weer open is en een 41mm omslingeren én gelijk een zwarte variant…
opgelost!
Heel tof, gefeliciteerd met je aanwinst
Heb zelf de 43 oude model gehad en die is goed draagbaar, korte lugs. De 41.5 nog nooit gepast de 39.5 wel maar die vond ik net wat te klein vallen, hier ligt de 39.5 naast m’n skx
Dat vind ik zelf wel. Een duiker, en zeker een Aquis, mag groot zijn. Beetje patseren, een boel glimmen, je weet wat je koopt.
De 39 mm is wel een klein dikkertje hoor, daar schrik je wel van.
Ik weet niet waar je woont, maar maak een afspraak met Maarten @OrisBoutiqueAmsterdam (heb je alle maten, banden en kleurtjes bij elkaar ).
Ja dit dus
Ik denk dat het vooral opvalt als je de 3 maten naast elkaar kan zien en passen. Toen ik voor mijn eerste Oris ging kijken dacht ik aan een Aquis 39,5 (de 41.5 bestond toen nog niet). Maar ik was verbaasd dat de 43,5 ook wel paste op mijn 17,5 cm pols.
Uiteindelijk heb ik een Diver 65, 40 mm gekocht.
Nu heb ik al een paar dagen een 39,5 in huis en die vind ik zeker niet te klein op mijn pols. En de verhouding diameter/dikte is ook niet lelijk.
De 39 valt sowieso af, die heb ik gepast en dat vond ik veel te klein, een damesmodel.
De 41,5mm was er waarschijnlijk toen, oktober 2019, ook nog niet?
Ik woon in het midden van het land en ik heb hier wel wat juweliers met Oris, al heb ik met goede ervaring deze bij van Baal gehaald.
Ik moet eerst ten rade gaan wat ik echt wil, gezien de stalen band er moet komen, daarover heb ik reeds contact gehad met Maarten. Maar dat begon met een lederen band… hoe snel dat weer veranderd he.
Ik ga even foto’s zoeken met je 39mm.
Mijn pols is zelfs kleiner, 16,5cm en ongeveer 53mm bovenop.
Ah, deze!?
Mooie foto zeg!
En begrijp ik dat je nu je 43,5 op rubber hebt staan?
In dat geval maakt staal ook nog een groot verschil (in mijn ogen).
Ik heb zelf de 43,5 op staal met 17 cm polsen.
Heb deze ook met rubber om gehad en vond die veel groter overkomen. Ik denk zelf door de dikte van de band.
Ja dat klopt inderdaad, 43,5 op rubber.
Staal oogt kleiner? Dat klinkt interssant, daar heb ik wat aan!
Edit: Ik heb je foto’s bekeken, de groene met water en bruggen zie ik inderdaad vaker voorbij komen Goed om te weten wat je voor maten hebt, bedankt.
Ik bedenk me net dat ik vanaf vandaag wél een afspraak kan gaan maken bij een juwelier! Winkel op afspraak, ik ben er zelf al de hele dag voor mijn werk mee bezig maar niet eens aan gedacht het zelf te kunnen doen!
Hierbij mijn Aquis en een mandje was