ORIS Only - deel 4

Beauty. :ok_hand:

1 like

Prachtige foto :ok_hand:

1 like

Dankje! :grinning:

De befaamde zetelshot van @daffie werkt altijd :sunglasses::grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Satisfaction guaranteed. :sunglasses: :sweat_smile:

1 like

Iemand enige idee wanneer Oris met nieuwe calibre 400 releases komt? Heb eerlijk gezegd steeds meer het idee dat Oris het merk van de gemiste kansen gaat worden en dat calibre 400 meer een museumstuk gaat worden dan The New Standard zoals Oris het groots noemt. Ik ben echt verbaasd.
Het uurwerk is al ruim een jaar op de markt en we zien 'm alleen nog maar in een paar modellen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt een technisch hoogstandje is, om maar te beginnen met 0 seconden afwijking in de afgelopen 8 dagen. Met dit uurwerk kunnen ze echt omhoog klimmen op de markt en concurreren met bijvoorbeeld een grote naam als Tudor, maar dan voor een lagere prijs. Wat zou ik de 400 toch graag zien in een Artelier of een Propilot!!

Als ik de vergelijking met auto’s mag maken; vroeger riep ik altijd dat ik geen automatische lampen, ruitenwissers en achteruitrijcamera nodig heb. Tot ik 3 jaar terug een auto kocht met al die features en nou wil ik niet meer zonder en zal mijn volgende auto ook die features moeten hebben.

Na drie maanden calibre 400 is mijn eisenlijst dus wat hoger geworden en wil ik bij een volgende Oris niet meer ‘terug’ naar een Sellita.

ik zou zeggen @OrisBoutiqueAmsterdam? Mijnheer Tromp, heeft u al wat nieuws?

2 likes

Mag jij…

Ik heb zojuist een auto erbij gekocht van 21jaar oud.
Wat een verademing , een echte pure auto.
Motortje (diesel) loopt ook zoveel mooier en vrijer dan de huidige door milieu eisen geknepen fragiele zooi!

Ow ja horlogerie .
De 400 is prachtig, eens.

Alleen vind Oris nu juist een prachtig een eerlijk merk.
Met de 400 erin gelepeld vind ik het een beetje inleveren op de eerlijkheid . Gewoon, ineens veel geld voor een leuk horloge ipv veel horloge voor leuk geld.

Dus nieuw is niet altijd beter of fijner.
Innovatie is goed, dikke pluspunten daar voor Oris.
Had alleen liever gehad dat een ander merk ermee gelopen was. :slight_smile:

Over 2jaar als alle merken flink zijn gestegen vind ik van de 400 prijs vast dat wat ik nu van de selita vind.

4 likes

Volgens mij komt zeer binnenkort de 400 in de 65.

Is het juist dan niet mooi dat je de keuze uit beiden hebt?

1 like

Ik hoop het niet. Want zoals @anon53002072EV ook al zegt…

:point_up: Het moet leuk blijven.

1 like

Nice! Naast horloges delen we ook deze passie :slight_smile:

Mooi gezegd en snap ook helemaal wat je bedoelt (al staat dat misschien wat tegenstrijdig met hetgeen ik in mijn vorige post zei). Ben zelf erg merkentrouw en het is te vergelijken met wat ik met Omega had; dat merk is als een speer omhoog gegaan qua prijzen en plek op de markt, wat ik erg jammer vond, terwijl ik het bij Oris nu juist wel leuk (met de 400 ook logisch) zou vinden als ze wat hogerop gaan. Anderzijds (ik heb het voordat ik de 400 had ook vaker gezegd) is het de charme van Oris om precies die positie in de markt te blijven houden wat ze altijd al hadden.

1 like

:ok_hand:t2:

1 like

Ze zullen vast wel beide versies blijven leveren toch? In iets afwijkende kleurstellingen zoals bij de Aquis.
Best of both worlds.

2 likes

Vandaag de pointer date op de leren Nato
(In afwachting van Erika’s straps :wink: )

18 likes

Ik denk zelf niet. Eenmaal het in-house uurwerk erin gelepeld dan gaat men daar op verder. Maar…gezien hoe langzaam het loopt met het 400 uurwerk. :thinking: Jury’s still out…

1 like

DHL zegt maandag, ik smeek vrijdag :pray:t2:

14 likes

Wat een Oris geweld hier :smile:. Ik moest dan maar even een foto van m’n Deauville maken.
Uncle Seiko Holzer band.

22 likes

Die band staat m goed zeg!

Sluiten de end links mooi aan?
Plaatje?

Gaaf!

29 likes

Blijft mooi!!! :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like