ORIS Only - deel 4

Topper! :ok_hand:

Ja ben er echt heel content mee, had wat twijfels bij aanschaf over het ontbreken van een datum en de robuustheid van de stalen band maar die zijn compleet weggevaagd. Echt een heel fijn horloge en een hele fijne kleurstelling.

19 likes

Deze vandaag weer eens omgedaan na 6 maanden in de kluis te hebben gelegen.

Dit topic stond boven aan toen ik HF opende!

De reden dat ik deze vandaag oppakte is omdat ik hem wil laten gaan servicen. Heb dit horloge gekocht met de weet dat dit moest gebeuren. Heeft iemand hier persoonlijke ervaring met een horlogemaker die deze klassieke (begin 2000, is dat al vintage?) Oris Pointer Date een service kan geven? uitgerust met calibre 754.

9 likes


ORIS OP DEN BOUW

6 likes

Dat kan elke horlogemaker wel denk ik. Is een sw200-1

1 like

Die stalen band is geweldig hè? Misschien ben ik weinig gewend, maar zo’n band heb ik nog nooit meegemaakt. Doordat het zo verfijnd is en zacht aanvoelt, zou je denken dat de band inderdaad heel fragiel is. En wie heeft er nu een datum nodig als je naar die mooie kleursamenstelling kan kijken haha.
Wat gaaf dat je die hoes en doek er bij hebt gekregen!

Ik heb een Oris65 op staal en wil er een nato aanzetten of rubber strap, maar hoe lastig is het wisselen van de bracelet?

Goed tooltje gebruiken (vorkje). Eerste keer is spannend, daarna kinderspel…

Kijk even tutorials op YouTube ofzo.

Succes

Bij mij was het: de eerste keer kras je je 65 helemaal de moeder, daarna maakt het niet meer uit :laughing:

Wat dat betreft is de Aquis veiliger voor mij, geen normale lugs, dus word niet in de verleiding gebracht om er andere straps op te zetten.

:joy::joy:.

Ik had alleen stress bij het afsnijden van mijn eerste rubber band van meer dan 100,- piek

Dit geeft de burger moed :woozy_face: :laughing:

Heb gezocht naar tutorials maar zijn (nog?) niet te vinden…

Denk ook niet dat er een specifieke tutorial is voor een Oris Divers 65 bracelet, maar dit filmpje geeft je een goed idee hoe je moet handelen (kijk vanaf 5 minuten):

Schrik niet, want zodra de bracelet uit de lugs valt en je haalt de springbars er uit, dan komen de end links los van de bracelet.

1 like

Ah, super, Thanks!

1 like

21 likes

Blijft erg mooi, Roy!!! :drooling_face:

Op stalen band valt mij bij de Oris Sixty-Five altijd op dat die endlinks nét wat korter zijn dan de lugs? Of lijkt het maar zo?

1 like

Tenzij je de gladde end links hebt. Die zijn weer iets langer, al is het maar een fractie van een millimeter.

1 like

Dat is inderdaad zo. Geeft wat extra vintage ‘swung’. Beetje als Rolex het o.a. bij de Seadweller 1665 vruger ooit deed :grinning:

2 likes

8 likes

10 likes

19 likes