ORIS Only - deel 5

Movements wachtes in Hengelo, hier werken ze met liefde aan je horloge. https://www.watchservice.nl/
Tevens officieel service center van Omega, Longines en Rado.

2 likes

Oh super ! Daar kan ik wel een keer langs gaan.
Dank u ! :pray:t2:

Oude liefde…

22 likes

9 likes

Doe maar tikkie groter

1 like

Heb je deze actie gezien? Daar staat ie tussen :+1:

1 like

Ik zou even een bericht naar @Floris155 sturen @Myrrhman

2 likes

Beetje ver en een horloge met die prijs bestel ik liever niet online…
Toch bedankt !

1 like

Thanks !
Even wachten op m’n volgende loontje en dan kijken wat ik ga doen.
Stuur hem iig niet weer naar Amsterdam :unamused:

1 like

Gaat hier waarschijnlijk de deur uit. Bij interesse stuur maar een pm!

12 likes

Deze namiddag eens naar de AD, de Diver Sixty-Five en de ProPilot x, beiden Calibre 400, eens gaan passen.
Het wordt ƩƩn van die twee, ofwel geen van beiden, mochten ze allebei tegenvallen… :wink:

2 likes

Waarom de keuze voor de 65 met cal. 400?
De Sellita varianten zijn een stuk betaalbaarder en komen in vele smaken (en hebben zich bewezen qua betrouwbaarheid)

Laat ik het nu net hebben voor de zwarte dial…
Maar moet ik begrijpen dat de Calibre 400 jou nog niet overtuigd heeft ?

Sowieso, denk ik toch dat het de ProPilot X zal worden (grijze dial), de Diver Sixty-Five gaat met uiteindelijk toch te veel richting mijn Black Bay Pro qua ā€˜stijl’…

1 like

Er zit 10 jaar garantie op een nieuw Cal 400 uurwerk en dat is met een reden. Er zijn nog steeds veel kinderziektes en deze worden opgelost met een update zoals Omega dat destijds met de 8500 gedaan heeft. Het uurwerk wordt vervangen wanneer hij voor reparatie binnenkomt en Oris gaat onderzoeken waar het probleem ligt. Ik vind dat ze hem te vroeg op de markt gebracht hebben voor een forse prijs.

Met de Sellita uurwerken van Oris heb ik nog nooit problemen gehad en ik heb er toch al tientallen gehad.

Een grijze PPX is wel erg gaaf!

3 likes

Wat een lekker zomers horloge zo!

12 likes

Ik ben volledig Oris afgehaakt sinds de 400.
Vond Oris voor de 400 het meest eerlijk aanvoelende merk. Heb er meer dan 10 tegelijkertijd in de collectie gehad.

De prijs klopte echt bij wat je kocht.
Vond dat juist de kracht van Oris, eerlijke mooie prijzen.

Sinds de 400 is dat gevoel compleet weg.
Vind ze nu echt te duur geworden voor wat het is.

2k voor een 65, dan heb je een prachtig horloge voor het geld.

3.5 k voor een 65 omdat ze een ā€œmooiā€ uurwerk heeft ineens…
Now way, dan moet alles onder handen genomen worden en tot een flink hoger niveau getild worden.

Maar ja, doe je dat verliest Oris zijn indentiteit en gaat het ineens richting sieraad ipv mooie degelijk en goede pure horloges.

Ik vind de 400 dus een beetje te mooi en luxe en vooral veel te duur voor een in de basis pracht en puur merk als Oris.

Nee, voor mij is het gevoel weg.

He, tuurlijk mogen ze wat exclusieve modellen uitbrengen om te showen wat ze kunnen.
Voor de opper fans.
Maar alsjeblieft verlies niet je basis en til jezelf niet voorbij wie je werkelijk bent.

Jammer.

7 likes

Dat dus! Gelukkig brengen ze nog steeds horloges uit met Sellita uurwerken die bij mij nog steeds de voorkeur hebben. Niet alleen omdat ze betaalbaarder zijn, maar ook omdat de prijs eerder klopt bij wat je koopt.

3 likes

Nou, nou, zal dan maar geen foto’s plaatsen omdat een horloge met Calibre 400 blijkbaar een hele slechte koop is… :smiling_imp:

We duiken het weekend in met de Aquis!

9 likes

Hahaha nee zo moet je het niet zien.
Het is alleen dat er met caliber 400 nog te veel kuren zijn en dat is het geld op dit moment nog niet waard. Je betaald dus meer en de kans is meer aanwezig dat het horloge terug moet naar Oris tov een Oris met Sellita uurwerk.

Het is uiteraard wel goed dat ze het uurwerk steeds verder doorontwikkelen aan de hand van de defecten die ze tegenkomen, maar voor deze prijs hadden ze dat naar mijn inziens vooraf moeten doen en een solide uurwerk moeten leveren. Op dit moment heeft caliber 400 nog te veel verbeterpunten.

1 like