Knap hoor!
Oneens. Voor mij is het een two tone die niet afgemaakt is. Geen goudkleurige kroon? Geen goudkleurige schakels in de band?
Voor dat geld is het een dikke misser.
Ik denk dat je gelijk hebt op rubberen band ziet die er best oké uit maar de metalen band past niet met de gouden bezel.
Daar heb je een punt. Nu ik zo wat langer naar de foto kijk mis ik de two tone op de band ook nogal. Oris is laatste tijd sowieso hard bezig met price pumping maar een meerprijs van € 700 t.o.v. de gewone kleur is wel erg veel.
Bij Longines is de vergelijkende two tone meer aanwezig maar ook voor een veel rationelere meerprijs:
Maar is zowel oris als longines denk ik beide geen echt goud!?
Goud is niet echt mijn expertise maar volgens de sites is het bij Oris 18k geelgoud en Longines een PVD-coating. Dat eerste verklaart misschien wel de nogal grote meerprijs.
Ik vind dat mensen moeten snappen dat een onafhankelijk merk als Oris alles zelf moet betalen mbt ontwikkeling. Er is geen groot moederbedrijf waarop ze kunnen meeliften. Ja de prijzen zijn enorm gestegen, dit komt doordat er een inhouse uurwerk in zit. En goud wordt bijna niet verwerkt in andere Oris horloges. Dus het is geen massaproductie voor hen.
En ja, 4k is echt een boel geld…
PVD coating is een techniek waarbij metaal onder vacuüm bij hoge temperatuur verdampt en op een ander materiaal (meestal metaal) wordt aangebracht. Dit kan ook gewoon met goud maar is een andere techniek dan gold-plated. Veel dunner maar ook sterker
Wel jammer dat er geen (mat) zwarte wijzerplaat of bezel bij zit. Dat had het iets chiquer gemaakt tov deze combinaties.
Ik krijg hier spontaan migraine van
Haha mooie kastvorm
Hij is zeker niet lelijk, alleen niet compleet…
En ik ben geen fan van banden waar de merknaam prominent aanwezig is
Knap hoor!
Een gouden kroon had het plaatje wel mooier gemaakt inderdaad. Gouden schakels icm de brede band van de Aquis gaat wel een behoorlijk prijskaartje geven vermoed ik. Liever zo dan dat ze het niet massief doen, zoals Tudor soms doet.
Eens, had ook liever een variant gehad waar de merknaam ontbreekt. Toch draagt die band wel heerlijk.