Moet zeggen, ga hem ook steeds mooier vinden
Mooie combi!
Nooit zo naar gekeken, maar inderdaad erg mooi!
Nu nog een tikkie kleiner
Prachtig! Ik heb hem tijdens de aankoop van een ander horloge eens om de pols gehad omdat ik hem ontzettend gaaf vind en nieuwsgierig was. Moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was, ik ben alleen ontzettend bang ondanks het titanium voor krassen , weet niet waarom maar lijkt me op dit model zo ontzettend zonde.
Ik weet niet of jullie dat zo zien, maar ik zie er een beetje een Omega Globemaster in, afgezien dan van het titanium en meer sobere wijzerplaat bij Oris…
Ja, ergens vind ik dat ook wel, hoewel ik er vrijwel geen last zou van hebben omdat ik enorm, maar dan ook enorm voorzichtig ben met al, maar dan ook al mijn spullen.
Moet zeggen, vind de vormgeving van de band ook bijzonder mooi en eigenzinnig. Niet patserig of opvallend en toch straalt de kwaliteit er vanaf! Prachtig horloge door z’n ingetogenheid!
Vraagje : met het nieuwe Caliber 400 zouden er wat problemen zijn (verspringen van de wijzer wanneer je de kroon induwt).
Dit zou verholpen zijn bij/vanaf de Propilot X 40mm. Of was dit ook al verholpen bij vorige modellen met dit nieuwe kaliber ?
Of nog, welke modellen met het Caliber 400 hebben juist WEL last van dit ‘probleem’ ?
Ik meen dat het verholpen is als er op het uurwerk ‘cal.400-1’ staat.
(Een oplossing is als het goed is bij het instellen van de tijd de wijzers vijf min. verder te draaien en vervolgens terug op de juiste tijd.)
Ik zou daar sowieso niet blij mee zijn. Ik bedoel maar, een exemplaar met het Caliber 400 is niet goedkoop…
Voor zover ik weet : vervangen/herstellen/upgraden doen ze niet. Je krijgt een berichtje terug waarin ze een ‘oplossing’ voorstellen (eventjes de kroon heen en weer bewegen vooraleer je hem indrukt) maar dat is maar ‘oplappen’…
Sowieso, ik denk dat de Propilot X en de Diver Sixty-Five al een nieuwere versie van het Caliber 400 hebben, dus die zijn ok. De eerste was de Acquis, geloof ik, en die heeft het probleem wel, niet zeker van de Big Crown…
Iets anders : de Chrono Limited Edition staat ook nog op de site, prachtige wijzerplaat, maar met slechts 200 exemplaren zal die wel al lang uitverkocht zijn, veronderstel ik…
Al zo vaak de site van Oris bekeken maar een mens ontdekt toch elke dag nieuwe en mooie dingen waar eerst geen aandacht aan werd besteed…
Ik heb vorig jaar een Big Crown ‘Wings of Hope’ edition gekocht, en die had al wel een geupdate caliber 401-2. Dat model was volgens mij vanaf eind zomer 2023 beschikbaar. Instellen van tijd gaat probleemloos, ook draait de minutenwijzer meteen mee en heeft niet even nodig om de tandwielen op elkaar te laten inhaken.
Als ik bijvoorbeeld bij m’n Sinn 103 de seconden en minutenwijzer precies uitgelijnd wil hebben (sec op 0 en minutenwijzer precies op een minuten indice) moet ik bij het instellen de secondenwijzer op 0 houden, en de minutenwijzer op 20 sec over zetten. Na een minuut komen ze dan samen op 60 uit. Oftewel: de Sinn met valjoux 7750 heeft 20 seconden nodig om de tandwielen op elkaar te laten inhaken.