ORIS Only - deel 5

De rotor was te licht - ‘viel’ niet naar beneden. Vanaf januari 2023 zit er een zwaardere rotor in.

Uurwerken met een 2 achter het caliber nummer hebben geen last van de ‘springende’ minuten en hebben een zwaardere rotor.

4 likes

Helemaal in het begin hoorde ik in een Youtube filmpje dat de beloofde gangreserve iets korter was, maar dat heb ik verder niet meer gehoord. Verder ook wat @Zuid zegt, maar dan hebben we het wel gehad.
Hier en daar zal er ongetwijfeld nog wel eens een individueel probleem opduiken, maar dat zal bij ieder uurwerk voorkomen.

Verder is mijn gevoel een beetje hetzelfde als @anon53002072EV. Beetje lastig te omschrijven, maar ik heb een beetje het gevoel dat ze ons een oor aannaaien. Dat gevoel slaat natuurlijk helemaal nergens op, want een eigen uurwerk ontwikkelen kost nou eenmaal geld, maar als je kijkt dat je voor een Divers 65 eerst rond de €1350 betaald en nu tegen de €4000, zo’n groot prijsverschil gaat er bij mij gewoon niet in.

In ieder geval niet als je ook een Divers 65 met SW200 kan kopen en de afwerking van de band, kast etc. verder gewoon hetzelfde is.
Het zal anders zijn als ze de totale finish bij een Caliber 400 variant ook verbeteren. Dat rechtvaardigt dan ook wel de meerprijs, maar dat is er dus niet. Maar dat is slechts mijn mening :wink:
Als ik dan toch €4000 ga uitgeven aan een horloge, dan ga ik toch liever kijken bij Tudor, waarbij de afwerking toch wat verfijnder is dan bij Oris. En jep, ik heb ze allebei gehad :grin:

2 likes

Ah kijk dat had ik nog niet eerder gehoord.

Fijn dat nu de problemen zijn opgelost :slight_smile:

Sorry maar ik zie op de site van Oris de variant met Cal.400 voor €3500. Is toch 12% minder.

Kijk, het is niet persoonlijks hoor. Maar op het forum wordt wel vaker iets vaags beweerd wat vervolgens verder wordt nagepapagaaid en wat gewoon niet waar is. Daar stoor ik me soms aan :wink:
Dat was het enige punt wat ik wou maken :slight_smile:

Nou nu lekker weer van de mooie Oris’ genieten. Trouwens een Sixty-Five met de funky 3-6-9-12 én met Cal400-2 ( :wink: ) staat hoog op m’n ‘verlanglijstje’

6 likes

Je benoemt precies wat ik idd bedoel.

Tudor, ja het nieuwe Oris 🫣😅
Chr Ward, om zomaar iets te noemen doet ook erg goed wat Oris deed.

Oris is en blijft super gaaf spul, merk wat mij enorm veel pols plezier heeft weten te geven en nog steeds doet.
Heb er nog altijd 5 in de collectie.

18 likes

Kijk aan :smiley: dit zijn toch maar mooi vijf Oris’ uit de huidige collectie met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Laat staan als je er een met wat korting kan kopen :+1:

3 likes

En als het mag in 38mm? De 3-6-9-12 heb ik gehad en was fantastisch! Het zat me niet in de weg, maar de 40mm droeg iets te groot tov mijn andere 40mm duikers, maar dat komt voornamelijk door een grotere dial en dunnere bezel. Dus eentje in 38mm… :heart_eyes:

Archiefplaatje dan maar haha

Nice! Ik heb hem niet meer. Moest worden opgeofferd voor de grail :sweat_smile: Ik heb er geen spijt van, maar Oris-loos zijn voelt toch minder leuk dan ik dacht hahaha.

5 likes

De grail is een belangrijk iets.
Mag een hoop voor wijken.

Komt vast wel weer een leukerd van Oris terug in jou collectie, gewoon omdat het leuk is.

De crazy 65, ik draag hem op Perlon.
Lekker zomers en nonchalant.
Twijfel of staal een upgrade zal zijn, ik heb de lichte kleuren dus ben beetje bang dat het een contrast loze fale bedoeling gaat zijn.

1 like

Op staal is ie geweldig vind ik. Ik snap dat je twijfelt, omdat die dan misschien te flets wordt, maar ik denk dat de aandacht juist volledig naar de dial gaat, omdat daar zich de kleur bevind :grin:

De stalen band is in ieder geval erg fijn! Voelt zijdezacht. Het is alleen een pin & collar systeem waarbij de pin er strak in zit en je met een tangetje er uit moet trekken. Je bent er dus even mee bezig, maar als die eenmaal op maat is gemaakt zit het heerlijk!

1 like

Ja heerlijke banden, de andere 65 heb ik staal bij.
Alleen met bronzen tussenschakel.

De crazy 65 heb ik niet nieuw gekocht zoals al de andere, vandaar geen originele banden erbij.

2 likes

Datumwiel wat vast komt te staan tussen twee data.

1 like

Nog steeds m’n favoriet. Niet te aanwezig, past overal op & bij en draagt heerlijk!

13 likes

Ik heb twee Orissen die ik echt geweldig vind. Voor de ‘oude’ prijs zijn ze onverslaanbaar.

13 likes

Ik zorg er goed voor.

7 likes

Weer een nieuwe Aquis, tweede versie van de Dat Watt, maar een veel rustigere dial. In een set met rubberen band.
Heel mooie kleur :green_circle: :star_struck:

Mijn partner heeft deze :

Zou een mooi duo vormen (hier op mijn pols)

20 likes

6 likes

4 likes

Ik kreeg zonet een melding… 7 jaar alweer!

Het is allemaal begonnen met een 65 als eerste echte horloge en nu toevallig nog steeds eentje om. Weliswaar niet dezelfde :grinning_face_with_smiling_eyes:

16 likes

Zeg @Rik wat is nou jouw Oris (die ene waar je al je andere horloges voor in het blauw hebt gezet)?

26 likes

image

Ah yes de glow! Fantastisch inderdaad. Ik heb er eentje gehad maar geruild tegen een Skx en cash - nog steeds spijt van.

1 like