ORIS Only - deel 5

15 likes

12 likes

11 likes

6 likes

Vanmorgen…

6 likes

Maasvlakte?

Jep ff klantbezoek… soms lijkt het wel op een maanlandschap daar :grinning:

1 like

Kijk eens welke Oris weer terug in de collectie is😁

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de wijzers anders van kleur zijn dan bij een nieuwe. Oranje is valer en wijzers zijn minder wit. Ik vind het tof

Ik zie weer hoe goed het glas is. Je kunt vanaf elke hoek op de plaat kijken

16 likes

Nu wil ik natuurlijk ook weer alle banden er bij.
Kan iemand me helpen aan de nato, rubber of leren band?
image
image

image

3 likes

De leren band was echt rommel destijds, heel snel versleten. De rubber vond ik de winnaar, hopelijk kan je nog ergens eentje scoren! :slight_smile:

Geniet ervan, het blijft een heerlijk stuk! Ik zoek nog eens een foto van de wijzers van mijn ex’en, ze zien er inderdaad net wat anders uit.

Edit: ik vermoed dat die van jou wat zon gezien heeft in de vitrine van de juwelier? Bij een nieuwe waren ze inderdaad witter / roder.

5 likes

Ik denk dat hij veel in de zon is geweest. Hij heeft wat draagsporen, butsjes, gelukkig vallen ze niet op. Hij is daarnaast van 2018.
De tube van de kroon die de inner bezel bedient is wat roestig. Eigenlijk bruinig.
Goed gedragen dus, prima voor mij.

1 like

Ik liep even langs de Oris Boutique om een bandje te bestellen, hadden ze de rubber band gewoon op voorraad!

8 likes

Nou, de Chronoris gaat waarschijnlijk weer terug. Hij stond stil op een moment dat raar was. Hij liep gisterochtend nog om half acht. Maar een kwartier later stond het stil.
Handmatig opwinden brengt hem weer tot leven maar als ik de rotor hoor spinnen, lijkt deze frictieloos rond te tollen en komt pas na veel omwentelingen tot stilstand. Op mij komt het dan over alsof hij dus via de rotor geen gangreserve opbouwt.
Is dit een logische redenering @royke74 ?

Retour sturen was gelukkig geen probleem voor de verkoper (via chrono24). Maar btw terugvorderen lijkt een moeizaam proces te worden. Ups is kansloos, terwijl op de site van belastingdienst heel duidelijk hun rol vermeld staat. De drie(!) Personen die ik sprak van UPS wisten echt niets zinnigs te melden. Van ‘de verkoper moet dit terug betalen’ tot het is niet mogelijk. Ongelofelijk zeg. Ik zal toch niet de eerste zijn met deze vraag??

Als ik dit hoor, zinkt de moed me in de schoenen en denk ik dat ik hem zelf ook in onderhoud kan laten doen. Maar dat voelt niet ok bij een horloge dat ik net heb ontvangen…

1 like

Hij staat echt weer stil. Wat, jammer. Terug ermee

3 likes

Balen zeg! :persevere:

1 like

Ja heel jammer. Het is zo’n vrolijk horloge.

1 like

Dit lijkt op een defect in de automaat. Het is wellicht een kleinigheidje maar begrijp dat je bij een NA niet op een reparatie zit te wachten.

1 like

Zonde. Chronoris is echt wel een vet ding. Past er bij mij ook wel bij.

15 likes

Vandaag de oris weer eens om blijft een pracht model.

12 likes

Er staat er 1 in het blauw…