ORIS Only - deel 5

Supermooi👌🏻
Ga ik eens even uitzoeken

1 like

Inderdaad leuke banden! Een beetje grof aan de randen, maar een mooie match als je iets anders wilt dan tropic. Ik vind de tropic comfortabeler, maar ze zijn zeker gaaf :blush:

Foto’s uit mijn archief. Je kon ze destijds allemaal los kopen via de Oris AD’s. Ik heb enkel nog de zwarte stoffen band, maar de tropic komt er sowieso weer!

16 likes

20 likes

Als ik ooit een duiker koop…
Deze en de junghans flieger stonden hoog op m’n lijst, de junghans heb ik inmiddels op de kast liggen…

Heb dit nog nooit meegemaakt!! Zag iets een scheurtje en band viel er bijna zo af :grimacing:

Slechte kwaliteit banden van Oris!

Goed dat je het opgemerkt hebt voor het te laat was! :scream:

1 like

Hoe oud is die band als ik vragen mag?

1 like

Band is nu 4 jaar

1 like

In contact gekomen met olie?

Wow dat is wel zuur zeg! Mag toch hopen dat de rubber straps langer mee gaan dan 4 jaar. Ben zelf juist opzoek naar een rubber strap, maar als dit de levensduur is voor een strap van €285 dan twijfel ik nog even :sweat_smile: Ga er vanuit dat dit een foutje is en niet de standaard

1 like

Wel met zonnebrand, maar moet toch kunnen?

Een stukje rubber kost de helft maar nog geld zat natuurlijk. Ik heb er heel veel gehad en dit nog nooit gezien. Zelfs niet bij 10 jaar oude rubbers :blush:

1 like

Grote kans dat dat het probleem is.
Onlangs met zonnebrand aan mijn handen een plastic drinkfles van mijn zoontje vastgepakt. Fles is helemaal wit uitgeslagen en krijg dat niet meer weg. Lijkt wel alsof er een laagje opgelost is

1 like

Goed punt, ik kijk inderdaad naar een setje met sluiting omdat het de eerste rubber band wordt. Maar goed te horen dat dit dus een incident is en ik moet oppassen met Olie/Zonnebrand

1 like

Vind het wel heel vreemd dat dan een duikhorloge niet tegen zonnebrand kan…

1 like

Heb je toch niet nodig met je duikpak aan joh :whale2:

5 likes

Wauw! Het uurwerk ziet er nog redelijk ok uit als je zegt dat het was volgelopen?
Hoe is het met de wijzerplaat gesteld?

1 like

Geen understatement :upside_down_face:

1 like

18 likes

Bij de Aquis 39,5 mm van mijn vrouw is het schroefje er uit gevallen en onvindbaar.

Dus moet op zoek naar een nieuw vijsje + schroefje om de band terug op de kast te zetten.
Heb je hiervoor 2 tri-wing schroevendraaiers nodig of volstaat 1?
Want de achterkant van het vijsje heeft ook een tri-wing afwerking.