ORIS Only - deel 5

Dankje! Ja ben erg benieuwd. Zal wel wat foto’s posten hier zodra hij binnen is! :innocent:

1 like

Vandaag mijn Oris ProPilot Okavango Air Rescue Limited Edition binnen gekregen.

Het bandje is nog wel even wennen. Anders moet het leren bandje erop. Die heeft tenminste een normale gesp.

Ben er erg blij mee. Sinds juni al voor mijn verjaardag zitten twijfelen. Toch maar de knoop doorgehakt.

29 likes

Afgelopen weekend in Parijs deze 2 even bekeken.
Het brons met wit gecombineerd valt heel mooi samen

Over deze blauwe was ik bij release niet al te overtuigd, maar nu dat ik deze toch eens heb kunnen bekijken is mijn mening volledig veranderd. Het is een hele mooie uitvoering!

Fun fact over de kleur blauw van de wijzerplaat. Deze hebben ze niet zomaar gekozen, kijk maar naar nr 17 van deze kaart.

(Is mij althans verteld door de Oris standhouder)

5 likes

Ik denk dat dit eerder gebaseerd is op het blauw dat de Franse nationale ploeg draagt.

images

Vanavond mogen we nog eens proberen ervan te winnen :roll_eyes:

1 like

Een aantal posts geleden liet ik weten dat ik de Oris Big Crown Pointer Date Calibre 403 had aangeschaft. Deze staat ook een mooie zwarte lederen Oris band welke ik zeker kan waarderen. Echter vond ik de andere Big Crown modellen op staal ook erg mooi. Ik was me niet bewust dat voor dit specifieke model, de Calibre 403, helemaal geen stalen band beschikbaar is vanuit Oris…

Zelf draag ik graag staal, en ben daarom opzoek gegaan op internet naar bezitters die dit model hebben en ook op zoek waren naar een stalen band. Uiteindelijk heb ik er een gevonden! De band van Uncle Straps US-Mexico Holzen voor de Speedmaster past nagenoeg perfect op de Oris. Wat vinden jullie van deze combi?

ezgif-2-2d916564d5

17 likes

Zou het zelf niet weten, dit was gewoon wat de Oris verkoper mij wist te vertellen! Alsnog succes voor straks😁

2 likes

Prachtige combinatie, ga je vast veel plezier aan hebben! Heeft deze een lug breedte van 19mm?

1 like

Ja klopt, de lugs van de Oris zijn 19mm en deze band is te krijgen met zowel 19 als 20mm

1 like

Limited edition ala RedBar in 38mm

IMG_9553

IMG_9555

11 likes

Erg mooie sinn

2 likes

Kweenie :woozy_face:
Rode dials doen het bij mij niet zo goed :thinking:

1 like

Tof dat je ze hebt kunnen passen! Staan allebei op m’n shortlist maar wil ook de release van deze week nog even afwachten.

1 like

24 oktober toch?
Ook een diver 65 als ik de hints goed heb begrepen.

Ik meen aanstaande vrijdag de release. 24e een event in de Boutique…

1 like

Ik hoop het. Hoe eerder hoe beter

16 likes

Veel beter zeker op de fiets.

1 like

Ik ervaar hetzelfde mijn horloge loopt ook te snel. Ik ga contact opnemen met Oris. Calibre 400 heeft ook andere problemen? Zo ja welke?

Ben ermee terug geweest naar de AD, heeft het horloge getest en kon voorlopig niets abnormaal vaststellen, liep perfect.

Ik draag het horloge wel heel sporadisch maar ga er nu eens speciaal op letten. Als het nog voorvalt dan wordt het hersteld, is uiteindelijk 10 jaar garantie…

Geef mij maar de echte RedBar dan… ik ben geen sunburst fan en al zeker niet op een retro duiker :blush:

7 likes