ORIS Only - deel 5

Dank je, had ik bij Jaap al gepast.
Ik ging echter met een supergave Breitling naar huis.
Het bleef echter “kriebelen” .
Nu gaan sparen om de kosten van psycholoog te betalen, anders gaat het helemaal fout :joy: :joy: :joy:

2 likes

Toch even een fotootje gemaakt van het lang verwachte tooltje en een van mijn favoriete horloges.

22 likes

Vraagje, ik heb mijn big crown pointer date laten stuiteren op de tegels thuis. Nu zit er een goede ster in m’n glas. Nu is er een offerte opgemaakt door/bij oris en ik schrok nogal van de prijs. 650 euro voor nieuw glas + 450 euro voor revisie vanwege de klap. Zijn die prijzen altijd zo hoog? Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar 650 voor nieuw glaasje vind ik aan de prijs

Door Nieuwendaal?

1 like

Is dit bij een Oris dealer of direct bij de Oris service center (nieuwendaal)?

Je hebt gelijk wat betreft de onderhoudsprijzen. Heel onduidelijk wat een onderdeel of handeling nou kosten.

Een full service van een Oris bij de Oris Service center is nu 360 euro, inclusief opmaken en vervangingsdelen van het uurwerk. Mits het niet te gek is maar bij navraag kan de definitie van ’ te gek ’ niet gegeven worden en is afhankelijk van wat men aantreft binnen het uurwerk.

Onderdelenprijzen zijn helemaal ontransparant.

1 like

Sorry, fiets even tussen deze discussie door met deze beauty. Dressy as hell :wink:

10 likes

En, omdat t kan, jullie kijken toch t liefste plaatjes, ondertussen, aan de andere kant van het spectrum…

11 likes

Heeft Nieuwendaal het horloge zelf beoordeeld en dus gezien? Dan is het zo…anders zelf opsturen of langsbrengen,

Ik denk ook afhankelijk van uurwerk, dus laat je niet gek maken…

Ik was nog minder kwijt; full service, kast met stalen band opmaken, nieuw plexi en extra nieuwe schakel.

Dat bedoel ik nou dus. Twee weken geleden afgeleverd en het is persoonlijk geïnspecteerd. Ik moet het nog terug krijgen, wellicht hogere kosten mogelijk.

Het betreft bij mij een Oris 65 met stalen band.

@frenk Wanneer is het bij jou opgegeven? Ook dit jaar?

Ik heb het horloge naar een gerespecteerd juwelier tevens oris dealer gebracht. Deze hebben het opgestuurd. Waar naartoe is bij mij niet bekend maar kan ik navragen. Maar als ik het zo lees, kan het dus voor de prijs van de service en dan zou 't glaasje voor die prijs er ook inzitten?

Het is dan alleen een full service van het uurwerk en polijsten voor (bij mij 2 weken geleden) voor 360 euro. Zie website van nieuwendaal voor de werkzaamheden.

Wat het glas zou kosten zou je echt toch moeten navragen. Stel dat het inderdaad 650 kost dan ben je inderdaad goedkoper uit. Maar kan echt niet geloven dat een saffier glaasje van een non-EOL product zoveel kost.

1 like

Vorige maand, net binnen.

Oris big crown Pointer date (oud model, plexi, stalen band)

Misschien ander uurwerk? Andere band dus lastiger?

goedemorgen, hier vandaag een dresser.

11 likes

28 likes

Elke dag blijf je me er aan herinneren dat ik 1x even een half uur niet op het forum keek toen deze in het blauwe kwam :sob:

2 likes

9 likes

Ik doe het met plezier :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Eerst koffie.

15 likes

Laatste Oris in bezit , gaat ook weer weg helaas

14 likes

Ook m’n laatste :smile:

14 likes