Vandaag ook nog
Zoiets moois verdient een gespje
Gespje?
Lekker man
Zo te zien zit er een vouwsluiting op?
Klopt
Thanks David
Tsja, dat vermoedde ik al. Bij zo’n retro(stijl) horloge en fraaie dunne band is zo’n vouwsluiting echt geen gezicht als je het mij vraagt. Veel te bulkerig en te grof qua looks.
Ik zou hier een Oris gespje opzetten, die zijn verkrijgbaar bij de Oris boetiek.
Het ik ook gedaan voor mijn Artelier (leer is aftermarket, ik kocht hem op staal).
Ach merk er weinig van. Vind het wel een sjieke oplossing. Mooie en ook compacte sluiting. Plus het houd de band netjes.
Ik vind het goed staan mijnheer Daffie
Nou, daar verschillen we van mening… Een gespje is veel compacter en elleganter.
Dat vind ik echt zo’n verkoop fabeltje. Waarom zou een gesp de band niet netjes houden?? Bovendien is een gespje veel makkelijker verstelbaar dan een vouwsluiting.
Is ook wel mijn ervaring dat bandjes langer meegaan met vouwsluiting. Het bandje worden veel minder gevouwen.
Idd iets dikker, maar ik persoonlijk heeft een vouwsluiting mijn voorkeur.
Geen fabeltje. Ik zie bijvoorbeeld zeer duidelijk hoe goed de oude band zich heeft gehouden icm de vouwsluiting op het sluitingpunt waar die anders met een gesp vast had gezeten. En ik weet uit ervaring hoe snel een band met gesp op het sluitingpunt gaat vervormen en slijten. Geen ramp natuurlijk maar dit is imo dan net even beter.
Vouwsluiting is zeer makkelijk verstelbaar. Bandje los…gaatje verder…bandje vast.
@daffie zullen we een Coltrane owners groepj aanmaken? Wist je dat John Coltrane een eigen godsdienst heeft? Sommigen denken dat hij heilig is, bizar.
Haha…wat mij betreft halen we dan Miles erbij want die heb ik persoonlijk nog hoger zitten dan JC.
Die bulk onder je pols weegt voor mij echt niet op tegen de “zogenaamde” voordelen van een vouwsluiting hoor. Ik heb diverse vouwsluitingen gehad en vergeleken met een gespje zijn ze echt niet snel(ler) verstelbaar.
Daarbij valt de curve van een vouwsluiting vaak totaal verkeerd onder de pols, althans bij mij. En ik ben niet de enige @Fate_Amenable_To_Change
Ergo; dood aan de vouwsluiting! Op leren banden dan, he? Prima dingen verder voor stalen banden enzo.