ORIS Only - deel 5

Held

1 like

Je hebt zelfs de clasp getapet :ok_hand:t4:. Hoe krijg je de reflectie van je telefoon in het glas weg??

1 like

Haha ja, ik probeer altijd zuinig te zijn op mijn spullen. Ik weet het, het zijn gebruiksvoorwerpen, maar als ik krassen kan voorkomen, dan doe ik dat graag haha.

Ik gebruik altijd iets zwarts. Voordat ik de foto neem, kijk ik altijd hoe ik het zwarte object moet houden en hoe groot het object moet zijn. De ene keer gebruik ik een zwarte schoenendoos, de andere keer een zwart boek (papieren kaft is er dan van af) of wat op dat moment voor handen is. Bij deze foto heb ik een opengevouwen zwarte EDC tasje gebruikt. Als je goed kijkt zie je tussen 10 en 11 uur de 5.11 Tactical Series patch :laughing:

5 likes

22 likes

Is er hier een Oris liefhebber die de nieuwe diver 65 12H calibre 400 in het echt heeft gezien of zelfs al aan zijn collectie heeft toegevoegd? Benieuwd naar de ervaringen.

7 likes

Helaas nog niet. Ik was vorige week wel bij een Oris AD wezen kijken, maar hij wist niet wanneer en of hij het wel binnen zou krijgen.

Vijf dagen na de release was ik ook wezen kijken bij de Oris Boutique in Zurich. Leuk bezoekje, maar ook daar wisten ze niet wanneer die op voorraad zou zijn.

1 like

Dat zou toch niet mogen in feite.

Prachtige foto’s trouwens, welk iPhone model gebruik je?

1 like

Eigenlijk niet. Wellicht is het een bewuste schaarste creëren of er zit een andere marketingtruc achter? :sweat_smile:

Ik gebruik (op aanraden van @daffie) een iPhone 13 Pro.

2 likes

Goud idee opzich, ik leg ze gewoon overal neer :rofl:

9 likes

Ik heb een bezoekje aan wat juweliershuizen in Amsterdam op de planning staan, heel misschien vrijdag en anders in de loop van volgende week.
Wilde sowieso even bij de Oris boutique binnen, mocht ie er ineens zijn, laat ik het weten!

1 like

Zou het productie technisch zijn dat de nieuwe diver er nog niet ligt of bewust? Beetje een hype creëren.

Vorige week heb ik hem omgehad bij Punte in Utrecht. Ik vind het een cool ding, maar niet 3300 euro cool.

2 likes

Zou inderdaad ook zomaar kunnen.

1 like

Die is toch 45 mm ?
Om joun pols lijkt die wel … kleiner.

Dit is de nieuwste versie, is 44mm dacht ik ja. Maar heb ook wel redelijke polsen

En was het wat in het echie of viel het een beetje tegen (even de prijs buiten beschouwing gelaten)?

Ok, dat verklaard een hoop. Thanks.
Vind hem lekker clean en mooi door eenvoud. :ok_hand:t2:

1 like

Ik vind het een erg gaaf ding. Ik ben wel fan van de 65 en ze hebben het model op een mooie manier gemoderniseerd of ‘strakgetrokken’. Het is ook leuk dat het cal 400 zo’n eigen smoel heeft. Maar het blijft hetzelfde rudimentaire kastontwerp met dezelfde prima maar niet uitmuntende afwerking. In mijn hoofd klopte dat niet met het prijskaartje dat eraan hing.

Hetzelfde geldt trouwens voor de pointer date met cal 400, die heb ik ook gepast. Gaaf maar duur. Een uurtje daarvoor had ik bij S&C bijvoorbeeld de nieuwe Tudor Ranger om en dat vind ik meer horloge voor je geld.

2 likes

Voor wie het overweegt.
Ik heb rubber straps in de kleur van de markers op de heritage 65 besteld.
Ik moet zeggen dat het niet direct lelijk is, maar het is ook wel wat onwennig…

Misschien iets voor de zomer.

11 likes

Wat zijn ze toch eigenlijk prachtig hè!?

34 likes