Ik zat net op de site van Oris te kijken en wat me opviel was dat bij de modellen met inhouse uurwerk, de datum steeds op 10 staat.
Bij de Aquis met Sellita staat die steeds op 28 en bij de Big Crown Pointer Date op 12.
Merkwaardig
Als het goed is ga ik met kerst een 3e Oris toevoegen aan de collectie. Het gaat de diver65 worden. Twijfel alleen aan de maat. 42mm of 40mm sws nog eens passen. De datum op de 6 is wel mooier. Maar het logo op de 42mm weer rustiger.
Raar dat er op deze 40 mm ‘automatic’ onder staat.
Op mijn blauwe 40 mm staat dit er niet onder.
Als ik even snel google op afbeeldingen. Heeft de blauwe het weer wel staan op de 42mm plaat. Geen idee wat de achterliggende gedachte hiervan is.
Persoonlijk vind ik de 40mm de beste maat voor de Divers 65.
Dat is een limited serie Great Barrier Reef
Vooral die gele dag aanduiding vind ik heel mooi.
Kan ik begrijpen. Alleen zit ik hier wel met grote polsen dus kan de 42mm prima hebben.
Het hele design van de 65 komt beter uit de verf bij 40 mm. Ik heb de 42 ook gehad maar daarmee kreeg ik geen match
Huidige collectie Oris
Bij de Pointer date moet het zijn vanwege de stand van de wijzer. De 10 op de inhouse is vast een verwijzing naar de 10 jaar garantie(?)
Blijft 28 van de Sellita uurwerken over…
Klopt, op een gegeven moment is het ‘automatic’ vervallen. Als je het nu nog zie dan is het een oude afbeelding.
Ik ga ze beide nog eens op het gemak passen. 40 blijft wat klein op mijn pols.
1 Oris aquis rode roter en 1 Oris Aquis 400 en 1 heel klein dames maatje uit begin 1900.
Op die laatste moet nog een smal bandje, maar loopt voor zijn leeftijd heel netjes.
De rode heeft ook vaak mijn aandacht
Snap ik volledig. Ga je de trekker overhalen op de 41,5 of 43mm?
Ik ben een twijfelkont
staat nu een GS SBGN009 in het blauw, vind ik tof… en de Oris Cherry 41,5, of een blauwe aquis cal400 uit het blauw…
keuzes… keuzes en jij ?
Als ik doorpak dan met de 43mm. Maar goed, ook een 126600 gepast en die was ook supertof. Ga er eens goed over nadenken
Dat zal dan mijn verjaardag zijn
Mooiste dial die ik gehad heb, echt gaaf.
Als die 43.5 was geweest had de blauwe gegaan…