Oris vintage horloge stuk

Ik heb laatst dit horloge gekocht en ik vind hem erg mooi, maar hij doet het helaas niet… hij windt niet meer op en de kroon kan niet meer omhoog gedraaid worden (met de klok mee). Heeft iemand enig idee wat ik kan doen of heeft iemand interesse om mij te helpen?!

is er nog waarde aan het horloge (werkend)?

1 like

Het is toevallig geen geschroefde kroon die je eerst moet losdraaien, dan uittrekken waarna je pas kan opwinden?

Pfoe. Dat movement ziet er niet best uit. Weet niet of het niet toevallig ook een bombay special is… al vind ik de plaat niet vrolijk genoeg… maar het is snel Total loss. Wat is de maat?

Maken moet je dan echt doen uit liefde voor t horloge… niet uit financieel oogpunt.

Dit is gewoon echt hoor; Oris maakte in die tijd alleen maar penanker uurwerkjes:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Oris_292

Verder ben ik het eens met je stelling dat de reparatiekosten al gauw de waarde overstijgen.
Tenzij je hier op het forum een hobbyist vindt die de uitdaging wil aangaan :sunglasses:

1 like

Mogelijk al tegen de maximale veerspanning aan opgewonden.
Uurwerk uit elkaar halen en de losse onderdelen beoordelen. Als die nog in goede staat zijn, schoonmaken en weer monteren.
Leuk klusje voor een hobby-horlogemaker.

Persoonlijk vind ik het een best leuk horloge. Volgens mij uit de jaren 50.

Dat weet ik… maar de plaat vind ik gezien de staat van het uurwerk wel verdacht. Staat ook geen Swiss made oid op.

Dit sowieso. Zeker als het horloge 32mm oid is.

1 like

Uurwerkje is 24 mm volgens Ranfft, dus op basis daarvan geschat denk ik inderdaad 31-32 mm :thinking:

Ik ben niet echt een Oris kenner, maar dit ziet er niet uit als een redial. En zo slecht ziet het uurwerkje er toch niet uit? beetje aanslag, maar dat zie je wel meer bij die oude werkjes :innocent:

Ik denk dat dat het is inderdaad, weet jij misschien een hobbyist die dat zou willen doen?

Er staat Swiss made aan de onderkant van de plaat, staat net niet op de foto.

2 likes

Jaaa ik vind het ook erg mooi, weet jij misschien een hobbyist?

Mag ik zo onbeleefd zijn en vragen waar je woonachtig bent?
Eventueel via PB.

Je kan ook altijd hier even kijken:

Reken op zo’n 250 euro per service… Dan kan het altijd meevallen.