Oude Citizen auto dater 5.5

Beste forum leden,

Met grote interesse lees ik al even mee, tijd om zelf iets te posten.
Ik ben 48 jaar en horlogeloos. Heb recentelijk een Casio digitaal w91 horloge gekocht zoals ik die vroeger had.
Ben al even op zoek naar een nieuw echt horloge maar kan nog geen keuze maken wat het gaat worden. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar een Tag Heuer Calibre 5 39mm met zwarte wijzerplaat.

Van mijn moeder heb ik deze week een oude Citizen, die nog van mijn vader was geweest, gekregen. Helaas zitten het glas en de bezel onder de krassen en kan ik de wijzers niet verzetten. Het horloge loopt wel en dan bewegen de wijzers.

Wie heeft er advies waar ik dit horloge het beste kan laten opknappen.

Alvast bedankt

4 likes

Volgens mij mist de insert zelfs.

Dit is hem.

Inderdaad, op het bandje en insert na is dat hem.
Ik heb hem nooit gezien toen hij nieuw was.
Bedankt voor het delen.

Hier is hij met een andere insert. Vrees dat die in de loop der jaren zoekgeraakt is.

Bij een horlogemaker (geen juwelier), bijvoorbeeld:

2 likes

Horloge bij @Tokes afgegeven en gisteren opgehaald. Super blij met het resultaat, nog mooier dan verwacht. Mijn eerste echte horloge is een feit, dat het van mijn vader is geweest maakt het extra mooi.



@Tokes nogmaals bedankt, je bent naast een goede horlogemaker ook een topgozer.

7 likes

Wat fijn! Veel draagplezier!

Mooi geworden.

Je zou eventueel kunnen kijken of je ergens nog een vervangende insert kan halen. Dat maakt het horloge wel echt af.

1 like

Klopt, ebay gekeken maar niets gevonden, iemand tips waar te kijken?

Ik zou even de binnen en buiten maat van de insert zelf meten. Dan kun je gericht zoeken op wat past.

1 like

Mooi opgeknapt. En een bezel zou het echt afmaken idd