Ik weet niet of ik het hier wel/niet kan of mag vragen maar ik zou graag meer weten info willen over onderstaande horloge die mijn opa na 25 dienstverband jaren in 1972 heeft gekregen en die ik nu heb mogen ontvangen. Het enige dat ik weet is dat ze toendertijd een gouden horloge kregen van het bedrijf.
De horloge loopt niet ( mss ook een indicatie wat het zou kosten om hem weer lopend te krijgen)
Ik verplaats het naar een andere categorie voor meer feedback
Foto vd achterkant?
Zie je ergens stempels?
Horloge lijkt volgoud iig.
Ik heb 2 erfstukken laten opknappen bij Wesselink en Vreeker tot volle tevredenheid en met prijsopgave vooraf (onderzoek kosten waren destijds €10). Voor de vol gouden Tissot was ik €500 kwijt maar die had val/stoot schade en voor de Atlantic €220 om een idee van de kosten te geven, dat was ca. 3 jaar geleden.
Nee ik kan nergens stempels zien, morgen bij meer licht nogmaals kijken maar nu zie ik niets.
Mijn Tissot was ook een cadeautje van mijn vaders werkgever. Goede oude tijd…
Wat een ontzettend leuk vintage horloge! De moeite waard om te laten restaureren en te dragen.
Super leuk inderdaad.
Grappige is dat ik helemaal geen horloge drager ben, nooit geweest, maar juist dit erfstuk mede omdat ik Opa nooit heb gekent maakt het toch enigszins speciaal voor me dat het ik het wel van plan ben om te laten restaureren en te dragen
Ik ben vanwege de Tissot lid van het HF geworden eind 2021. Daarvoor droeg ik mijn hele leven altijd één vast horloge waar ik makkelijk 15 jaar mee deed. En ik heb ook nog een Garmin smartwatch episode doorgemaakt.
Inmiddels ca. 15 horloges in bezit waarvan 4 erfstukken en dagelijks actief hier. Het is een bescheiden maar mooie hobby geworden en de Garmin gebruik ik enkel nog tijdens wandelingen.
Zulke horloges (en andere erfstukken) moet je koesteren, hoe ouder je wordt des temeer je ze gaat waarderen.
Fantastisch zo’n erfstuk, om te koesteren. En goed dat je het een onderhoudsbeurt wilt laten geven.
Het stretch bandje is een fixoflex (of ander merk) en was toen in de mode. Er zijn liefhebbers (comfortabel, tijdcorrect) en haters (harentrekkers, schade aan lugs) voor dit type. Een mooie leren band zou niet misstaan.
Hoe bijzonder is dit! Zo te zien heeft je Opa hem veel gedragen. Zeker een mooi horloge om met trots te dragen. Laten servicen en op een mooie leren band op zetten! Geen idee waar je ergens woont maar wegblijven bij juweliers.
Hier een kaartje van horlogemakers met recensies op dit forum:
Leuk horloge! Ik zou ervoor kiezen om het uurwerk te service, het glas te vervangen en een mooie lederen band erop te zetten.
De metalen rekband eet langzaam de kastpoten op dus zou ik snel verwijderen.
De wijzerplaat en wijzers zou ik ongemoeid laten, deze geven wat karakter en geschiedenis aan het horloge