Oude Omega Speedmaster liefhebber zoekt weer

De kroon klopt inderdaad niet, alleen daarom al verder zoeken. Sowieso is er op Marktplaats veel fake in omloop dus oppassen

Nee daar koop ik het liever ook niet. Zal hier ook het vraag en aanbod topic in de gaten. Of als iemand een tip heeft hoor ik dat ook graag

Waarom de keuze voor de reduced? Je mag helaas nog geen gezocht topic openen, maar er komt er binnenkort vast een voorbij.

2 likes

Ik heb de reduced gehad. Beetje sentimentele waarde en beviel ook erg goed toen. Ja ik hou het in de gaten

1 like

Zoek hier rustig door het blauwe gedeelte, Speedmasters komen er zeer regelmatig voorbij én hier koop je in vertrouwen

https://www.horlogeforum.nl/c/horlogemarkt/12

1 like

Met reden …

Vanaf ‘trustlevel 2’. Tja.

Ik heb een notificatie aangezet in het marktplaats topic. Afwachten maar :slight_smile:

Allereerst welkom. Speedmasters Reduced zijn volgens mij nog wel relatief vaak tegen redelijke prijzen te vinden. Dus zal vast wel goedkomen met je zoektocht.

Ten tweede: wie haalt het in hemelsnaam in zijn hoofd om deze kroon op dit horloge te plaatsen!?
Dat ziet er echt niet uit!

Dank je wel. Ik hou idd de marktplaats hier in de gaten

1 like

Probeer er eentje te vinden waarvan de service historie van aanwezig is, al te vaak gezien dat iemand dacht een mooie deal te scoren en een paar weken later nog een fiks bedrag voor service kan aftikken.

2 likes

Over de reduced modellen is al heel veel gezegd. Blijkbaar is het een drama met onderhoud en service aangezien het een combinatie is van een uurwerk met een chrono module. Wellicht overwegen om een ‘gewone’ Speedmaster te kopen? (Kost wat meer maar service is goedkoper)

1 like

Helaas is het kost wat meer wel een dingetje. Daarnaast is het voor mij ook een sentimenteel iets. Ik heb de Omega die ik toe had 30 jaar geleden gekocht in Zwitserland. En helaas, noodgedwongen weer verkocht. Wil echt een reduced hebben

Voordat we allemaal boos gaan doen, ik heb hem een sms gestuurd, want ik zoek ook een Speedy Reduced. Ja, ik zou ook niet zomaar een nummer online zetten maar deze man is 68 en is niet zo digitaal vaardig als wij allen.

Hij heeft overigens geen Reduced te koop maar een Seamaster. Die zou zijn zoon nog in het blauwe gaan plaatsen hier.

Ik flag zijn bericht wel even zodat het nummer verwijderd kan worden.

Probeerde hem overigens niet voor je neus weg te kapen maar heb duidelijk gezegd dat ik interesse had als TS dat niet zou hebben.

1 like

Helder. Ik heb geen interesse in een seamaster.

TS vraagt een betrouwbaar adres.

3 likes

Deze verkoper verzend ook vanuit Duitsland dus geen import kosten.
@fabian1 heeft net een dial bij hem gekocht en kan wellicht iets over zijn ervaring met de verkoper zeggen.
In het verleden heb ik ook contact met hem gehad en het contact verliep erg soepel!

1 like

Dank je wel. Ik heb hem even een bericht gestuurd

1 like

Ben zelf in onderhandeling met iemand op marktplaats die een full set verkoopt uit Almere.

Gaat om de Full set Omega Speedmaster Reduced 175.0032.1

Kan iemand eens kijken naar de advertentie en mij een advies geven? Weet niet of ik hier een mp link mag plaatsen.

Schijnbaar zit er nogal verschil in de eerste en tweede versie vwb het uurwerk.
En dat is nou net het moeilijke punt bij de reduced door de opbouw chrono module.
Als je meer info wilt kijk even in het andere speedy reduced gezocht topic ik ken de details hier namelijk ook niet van.

Ik zou zeker vragen wanneer deze speedy voor het laatst service gehad heeft. De prijs is namelijk stevig naar mijn mening (al is het volgens mij ook wel een hele mooie set).
Als de onderhoudshistorie niet bekend is is mijn gevoel dat er wel echt wat aan de prijs moet gebeuren.

Een aligator band erbij is wel heel mooi maar ik kan me zo voorstellen dat je een gebruikte leren band van een ander niet snel gaat dragen. Volgens mij zit er op die van MP toch echt al het eea aan DNA op de band :grin: )
De clasp is natuurlijk ook nog wel het eea waard dat wel natuurlijk.

1 like

Service was voor het laatst in 2017. Heb morgen een afspraak om te gaan kijken.