Over een TAG Heuer Aquaracer 300M Quartz; specifiek een speciale editie voor de U.S. Naval Academy.

Mooi.
Nu kan je op medailleforum.nl een topic openen met de vraag of het een nepper/echte is.

Flauwe grap natuurlijk.
Dank voor alle updates en het avontuur.

Een veel leuker verhaal dan dat van Omega met de maanlanding.

6 likes

Nog even over de medaille: Ik vind dat hij het heel goed gekozen heeft; ik had hem verteld dat ik een liefhebber ben van geschiedenis, dus dan past zo’n penning wel. En een stukje van hemzelf: van zijn academie en het jaar dat hij afstudeerde (staat op het deksel). Ik moet het nog opzoeken maar het is geloof ik gemaakt van brons/koper dat vrijkwam toen de kapel van de Naval Academy is afgebroken. Ik ben er verguld mee, al is het koper… :slightly_smiling_face:

8 likes

En dit is dan zo’n beetje de afsluiting van dit avontuur op het horlogeforum. Ik vond het een fantastische zoektocht.
En ik wil iedereen heel hartelijk danken voor de raadgevingen, de belangstelling en de humor!!

19 likes

Dit is gewoon leuk!
Zoals je zelf aangeeft een leuke herinnering aan dit avontuur. Dit ga je nog vaak kunnen vertellen op verjaardagen.

Ja want die heeft nooit plaatsgevonden toch? Want dan hadden ze kunnen zien dat de aarde plat is.

2 likes

Wat een leuk verhaal en een leuk bedankje.

1 like

Dit vind ik een super mooi aandenken aan dit avontuur, iets leuks om te bewaren niet zomaar een prullaria wat binnen een jaar in de afvalbak ligt

1 like

Ik kom toch nog even met een PS. Bij de herdenkingspenning was ook een handgeschreven brief van hem, waarin hij het nodige uitlegt over die penning. Hoe die gemaakt is van het koper van een afgebroken kapel en in zeer beperkte oplage verkrijgbaar was voor afgestudeerden van de Academie, gedurende een korte periode. Dit is dan nog weer een extra bijzonder exemplaar omdat daar het jaar van zijn afstuderen bij vermeld is (op het doosje). Ik vind dat heel interessant en een prachtige herinnering, ongeveer in dezelfde lijn als de TagHeuer voor hem was met de gepersonaliseerde wijzerplaat en de inscripties achterop. In de brief vermeldt hij nog eens met klem dat hij alle door mij gemaakte kosten wil vergoeden: simply let me know the amount and I will send it to you. Dat ga ik natuurlijk niet doen, maar het aanbod is geweldig en e.e.a. voor mij een fantastische, zeer bevredigende afsluiting van de zoektocht.

25 likes

Amen.

1 like

:sweat_smile: en halleluja

1 like

Nu het verhaal ten einde is sluiten we dit topic, het is een mooi verhaal maar inmiddels nogal off topic …
TS is geïnformeerd.