Omega De Ville Trésor (Small Second)
Iemand bij Omega heeft zijn werk niet gedaan.
Geen idee of dat de trend is. Ik droeg 30 jaar geleden een duiker en vandaag de dag nog steeds. Ben nooit echt gevallen voor een pilotenhorloge. Een mooie (racing-style) chrono vind ik dan wel weer gaaf. Liefst een Carrera.
Wat een onzin: “uit”. Een sterk persoon bepaald zelf wel wat hij/zij/hun in of uit vinden. Dat heeft mij in ieder geval nog nooit geïnteresseerd.
Pilotenhorloges zijn er al zo lang, die gaan niet meer “uit”.
Heb het idee dat er maar 1 toonaangevend merk is voor piloted; IWC. De “rest”, Laco, Sinn, Stowa etc etc is toch meer wis terrein en voor Hamilton, Seiko, etc is het vooral bijvangst.
Met 1 merk, wat naar mijn idee ook aan populariteit heeft ingeboekt de laatste decennia, is het lastig om in de spotlight te blijven.
Ook jij bent natuurlijk een product van je omgeving en gerichte marketing. Ik denk dat “mannen die zichzelf als sterke en onafhankelijke persoon zien” zelf een eigen subcategorie en bijbehorende merkindentiteit zijn in de reclamemarkt.
A joh. Straks breekt de pleuris uit en zijn de pilotenhorloges weer helemaal in.
Zo lelijk isie toch niet?
Ik vind hem heel mooi, gewoon raar dat hij ongekend en ‘overlooked’ is.
Beetje degelijk vooral.
Dressers zijn uit.
En tis speedmaster money.
Ohwww dat bedoel je… Ja ik vind hem ook mooi
Nee hoor, valt best wel mee en ook een blijvertje
Die is heel tof!
We hebben het dan hier denk ik wel over 1 type. Aangezien Breitling niet genoemd is.
Zeer fraai
Ben ik blij dat ik een CWC heb.
zeer mooi!
Geen idee wat “in” of “uit” is. Wat de markt doet boeit mij niet, ik koop en draag gewoon wat ik zelf tof vind. Groot, klein, modern, vintage, traditioneel, bijzonder- als ik het cool vind is het goed. Ik draag horloges nog altijd voor mezelf, en niet voor iemand anders.
Vier van mijn nu nog vijf horloges zijn ooit bedoeld als pilotenhorloges.
Ik doe het er voorlopig maar mee
Gelukkig kan ik volgende week een zesde horloge (duikert) ophalen.
Ik denk dat niet een bepaald type horloge “ uit “ is, ik denk eerder dat grote horloges “ uit “ zijn. In de jaren 2000 “ dat kan ik me nog goed herinneren “ had ik een TW Steel met een diameter van ik dacht 46-48 mm. Dat ding was groot en vooral heel erg zwaar. Het was in die tijd de mode. In die tijd gingen die TW Steel horloges als warme broodjes over de toonbank en had vrijwel iedere juwelier die horloges in de etalage staan. De mijne had een schroefkroon met een soort beugeltje eraan waar “ TW Steel “ op stond.
Als je nu met zo’n joekel binnen komt ergens , vliegen al gauw de grappen je om de oren zoals “ Welke kerkklok heb jij gejat ? “