Nogmaals bedankt voor alle richtingen die jullie
mij hebben opgestuurd. Ik moet eens heel goed
nadenken over alle genoemde modellen.
Leuk design. Maar snap niet dat die chrono goedkoper is dan niet chrono. Hij is zelfs groter, meer staal, bredere band, etc.
Maar 50mm… zou ze wel eerst passen om te zien of het wel staat.
Niet alles doorgelezen maar was de Anonimo
Cronoscopio al genoemd…?
Op 1 dec heeft ie te kennen gegeven dat z’n budget momenteel 200 euro is. Daar gaat de Anonimo helaas overheen. Is denk ik wel de stijl dat ie mooi vind.
Ligt zeker prettig op de ogen. Een prijsvermelding was inderdaad handig geweest. Die Haemmer die ik noemde komt al uit op 329 euro. Het is een hele hap uit mijn spaarvarkentje, dat is zeker. Ik denk dat voor een beginnend horloge 160 al heel wat is. Maar ik laat mij snel verleiden wat sommige horloges betreft en vergeet de prijs soms graag.
Ligt zeker prettig op de ogen. Een prijsvermelding
was inderdaad handig geweest. Die Haemmer die ik
noemde komt al uit op 329 euro. Het is een hele
hap uit mijn spaarvarkentje, dat is zeker. Ik denk
dat voor een beginnend horloge 160 al heel wat is.
Maar ik laat mij snel verleiden wat sommige
horloges betreft en vergeet de prijs soms graag.
Je kunt ook naar andere merken, zoals Parnis of Marina Militare uitwijken als je binnen je budget wilt blijven.
Jullie verwennen mij nu wel een beetje he. Die Danish Design Sportiva is geweldig. Ik zit nu met een hele rij foto’s in een speciaal aangemaakt mapje met een verscheidenheid aan grote mooie horloges. Ik kan er absoluut iets mee en zal de moeilijke taak moeten opnemen om een besluit te nemen.
De meeste van (allemaal?) die ‘goedkopere’ oversized horloges zijn in hetzelfde bedje ziek. Het zijn in essentie grote kasten waarin een standaard (en dus relatief klein) uurwerkje is ingebouwd. Dat zorgt bij chrono’s ervoor dat de subdials in een kluitje bij elkaar in het midden van de wijzerplaat staan. Bij horloges met als enige complicatie een datum staat het datumvenstertje ook niet mooi aan de rand van de wijzerplaat.