P1lot One | koerswijzigingen | nieuwe stemronde!

Misschien overvraag ik me,
maar wat vinden jullie van P1lot-one van mijn eerder
geopperde idee om die kleine secondewijzer dubbel uit te voeren ( een beetje zoals een propellor )
waardoor je ook wanneer de ene kant van de wijzer achter
de minutenwijzer verdwijnt je de secondes
via de andere kant kunt blijven aftellen ?

( geen idee of Arie deze wijzers inkoopt of zelf maakt
maar een dubbele kleine seconde is volgens mij een feature
die je tot op heden NERGENS op een horloge tegenkomt,
maar weldegelijk nuttig kan zijn en een speelse verwijzing
naar een propellor vliegtuig )

grtz Gerard.

Hoi Gerard,

Bedankt voor je idee, echter gaan we in dit stadium niets meer aanpassen aan design of specs. We moeten hier de lijn trekken. Wellicht iets voor volgend jaar?
Dit is wat het is.
Armani heeft trouwens al een dubbele secondewijzer.

Nu is het uitsluitend nog stemmen en verkopen. En produceren:)

Gr Hans

Okay ik dacht dat Jacob Jensen als een van de weinige
een dubbele centrale seconde had
maar Armani heeft dus een dubbele “kleine” seconde ?

zand erover ( ik wist dat ik buiten het boekje ging )

m.v.g. Gerard.

Carpe tempus Schreef:

Misschien overvraag ik me,
maar wat vinden jullie van P1lot-one van mijn
eerder
geopperde idee om die kleine secondewijzer dubbel
uit te voeren ( een beetje zoals een propellor )
waardoor je ook wanneer de ene kant van de wijzer
achter
de minutenwijzer verdwijnt je de secondes
via de andere kant kunt blijven aftellen ?

( geen idee of Arie deze wijzers inkoopt of zelf
maakt
maar een dubbele kleine seconde is volgens mij een
feature
die je tot op heden NERGENS op een horloge
tegenkomt,
maar weldegelijk nuttig kan zijn en een speelse
verwijzing
naar een propellor vliegtuig )

grtz Gerard.

Beste Gerard,

Wijzers zijn door mij ontworpen. De ontwerpen/wijzers zullen niet meer gewijzigd worden en na deze stemronde zal er een definitief ontwerp uit komen waarbij leden zelf nog de nodige zaken kunnen customizen, zoals productienummer en nu ook lumekleur.

Overigens hebben we je idee al in vroeg stadium bij de eerste ontwerpen besproken, maar deze optie is vrij snel afgevallen. Stond niet mooi, was te ‘vrij’ en dit paste beter bij het algemene ‘less is more’ principe.

Hopende hiermee je vraag te hebben beantwoord.

Aangezien ik mij heb terug getrokken als koper zal ik ook niet stemmen.

Trek je je ook terug nu je uit 2 kleuren lume mag kiezen? :smiley:

Ja want het is niet het ontwerp maar de afmetingen die mij niet aanspreken :slight_smile: Daarnaast vind ik 500 voor een horloge meer geld dan ik eigenlijk over heb voor horloges. Overigens ben ik mij er van bewust dat dat een prachtige prijs is voor jullie flieger!

Duidelijk verhaal heren. Ik denk dat jullie hiermee de twijfelaars over de streep zullen trekken en het geeft aan dat hij inderdaad voor het formum is.

Eerlijk gezegd vind ik de fluted bezel aantrekkelijker want deze is iets meer “with a twist” en juist dat past in de filosofie van het hele project. Nietwaar…? :):):slight_smile:

Diegene die een specifiek bouwnummer wil kan ik best begrijpen (ik heb er ook een op mijn wensenlijstje staan), maar je krijgt al een limited <99 en dat feit op zich is in mijn ogen al geweldig. Ja, je bouwnummer zelf bepalen nog persoonlijker, maar überhaupt eentje in bezit krijgen is al fantastisch.

Ik kijk hoe dan ook uit naar een superhorloge wat (bijna) niemand ooit zal bezitten, want dat de P1lot One dit wordt is nu al een feit.

Heel veel succes met de verdere uitwerking!!!

Jeroen

Hoi Jogem,

Helder en eerlijk verhaal en ook voor ons geldt: na het salaris hebben wij vaak nog een paar dagen over :smiley:

Hou het wel in de gaten, leuk!

Gr. Hans

:)-d

Begrijpelijk maar ook wel jammer m.i.
Een wat lastiger keuze maakt een unieker horloge, maar inderdaad wellicht minder "klanten"
Gestemd inmiddels

Hoi Leen,

Thanks. Ja, dat is precies wat het is, maar een in onze ogen te groot aantal potentiële kopers zeiden af te gaan haken als het bijvoorbeeld de geribbelde bezel met de oranje lume zou worden na stemming. Da’s ook zonde, want met een te lage oplage loopt het gehele project gevaar i.v.m. inkoopprijzen, die op bepaalde aantallen zijn gebaseerd.

Het wordt met deze opzet volgens ons juist unieker, want als 45 kopers voor witte en 44 voor oranje lume gaan, wordt het per kleur een stukkie exclusiever :smiley:

Gr. Hans

LeenV Schreef:

Begrijpelijk maar ook wel jammer m.i.
Een wat lastiger keuze maakt een unieker horloge,
maar inderdaad wellicht minder "klanten"
Gestemd inmiddels

We proberen het beste te doen voor de meerderheid en hopen dat je onze begrijpt. Even los van de kastkeuze, er blijven mijns inziens genoeg specs over die het horloge uniek maken, waaronder:

• sandwich dial
  • indien je voor oranje lume kiest: dat zie je ook niet vaak bij Fliegers
  • titanium kast, kroon met gegraveerd productienummer en buckle
  • bijzondere lasergravure
  • positie small second/kroon
  • speciale handgemaakte lederen band/pouch

Oftewel, genoeg om van te smullen. Toch? :wink:

Sorry mensen, Teun en ik antwoorden soms tegelijk. Kan je nagaan hoe we hiermee bezig zijn :smiley:

We gaan elkaar wat meer afwisselen, beloofd!

Gr. Hans

motormuis Schreef:

Sorry mensen, Teun en ik antwoorden soms tegelijk.
Kan je nagaan hoe we hiermee bezig zijn :smiley:

Gr. Hans

Zou toch leuk zijn als Teun nu dezelfde tekst zou posten :smiley:

x(

LeenV Schreef:

motormuis Schreef:

Sorry mensen, Teun en ik antwoorden soms
tegelijk.
Kan je nagaan hoe we hiermee bezig zijn :smiley:

Gr. Hans

Zou toch leuk zijn als Teun nu dezelfde tekst zou
posten :smiley:

2 antwoorden: best wel een luxe, toch :wink:

Het lijkt wel dat je meer dan 1 keer kan stemmen.

Agemo Schreef:

Het lijkt wel dat je meer dan 1 keer kan stemmen.

Beste Agemo,

Dat zou niet moeten kunnen. We hebben uitvoerig getest en het is in ieder geval zeker niet mogelijk dat iemand bijvoorbeeld 10x kan stemmen. Echter, mocht dat op wat voor manier/technische hack dan toch mogelijk zijn dan hebben we het vertrouwen in de leden dat ze dat niet meer dan 1x zullen doen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Gestemd via mijn pc.(zonder in te loggen!)
Vanmiddag even gekeken op mijn Ipad, en zag dat ik nog een keer kon stemmen. En dat zonder in te loggen. Toch vreemd. Houdt in dat iedereen die deze website kent kan stemmen, en meerdere malen. Wat niet kan is meerdere malen stemmen op dezelfde pc of ipad.